جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

گفتگوی تلفنی اتمر و ظریف/ ظریف: به زودی تحقیق در محل حادثه آغاز می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارت با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مورد گزارش های آزار و اذیت و کشته شدن شماری از کارجویان افغانستانی در امتداد سرحد با ایران، تلفنی گفتگو کرده است.

به گفته این وزارت، این گفتگوی تلفنی عصر روز گذشته (یک‌شنبه، 21ثور) صورت گرفته و دو جانب با تاکید بر توافقات قبلی مبنی آغاز تحقیقات مشترک در مورد حادثه، درباره مشخص ساختن تیم های بررسی کننده گفتگو کرده اند.

حنیف اتمر در این تماس، در مورد سفر هیأت بررسی کننده افغانستان به ولایت هرات اطلاع داده و خاطرنشان کرده که این هیأت تحقیق خویش را در محل حادثه آغاز کرده است.

zarif and atmar

در این گفتگوی تلفنی، ظریف نیز از تعیین هیأت ایرانی به اتمر اطمینان داده و تاکید کرده که به زودی تحقیقات در محل حادثه آغاز خواهد شد.

به گفته وزارت خارجه افغانستان، هر دو جانب تفاهم کرده اند که در صورت ضرورت، هیأت های دو جانب در محل حادثه، در شهرهای مشهد و هرات جلسه مشترک برگزار کنند.

این در حالی است که هیأت بررسی کننده حکومت افغانستان از دو روز به این سو در ولایت هرات به سر می برد. این هیأت روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که به سر نخ هایی در  خصوص حادثه اخیر دست یافته است.

به گفته آنان، در این رویداد از مجموع 46 کارجوی افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند، 10 تن که باشندگان ولایت های هرات و فاریاب بودند، جان باخته، 17 تن مفقود گردیده و 19 تن دیگر نجات یافته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان