روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (36)؛ ۲۸۵ مورد جدید و بیش از ۴۰۰۰ هزار مورد ابتلا به کوید-۱۹

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹

 وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۵ واقعه جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر افغانستان ثبت شده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات وزارت صحت‌عامه امروز (دوشنبه، ۲۲ثور) در یک نشست خبری گفت، در یک شبانه روز گذشته، ۲۸۵ واقعه جدید  ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده که با ثبت این موارد جدید، شمار  افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، به ۴ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

106 نمونه جدید در لابراتوار هرات

محمدرفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه ولایت هرات امروز (دوشنبه، ۲۲ثور) نیز گفته است که در یک شبانه روز گذشته ۱۰۶ نمونه شامل ۱۱ نمونه مربوط به ولایت هرات، در لابراتوار این ولایت آزمایش شده که ۷ نمونه آن مثبت تشخیص شده است.

با این حال مسوولان در وزارت صحت می گویند که شواهد، آمار، ارقام و تحقیقات علمی نشان می دهد که کرونا به زودی رفتنی نیست و  تنها گزینه‌ای روی دست جامعه انسانی، این است که تمام برنامه‌های خود را بر مبنای زندگی با کرونا طراحی کنند.

کرونا به زودی رفتنی نیست

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت امروز دوشنبه (۲۲ثور) در یک نشست خبری گفت، توقع وزارت صحت از شهروندان کشور این است که با رعایت اصول بهداشتی، شستن دست ها، پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، خود و دیگران را در برابر ویروس کرونا مصون نگه دارند.

وی همچنان تاکید کرد: “کرونا یک اوج دارد، اما دوباره نزول می‌کند و شرایط نزولش به صورت آنی رفع شدنی نیست، به این معنی است که ما یک مدت طولانی تا نایل شدن به واکسن، با کرونا زندگی خواهیم کرد.”

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته در کنار آمار جدید کرونا، ۲ فرد مبتلا جان باخته و ۱۶ تن دیگر بهبود یافته اند. اکنون شمار جان باختگان ناشی از کرونا به ۱۲۲ تن و بهبود یافتگان به ۵۷۸ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *