جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سوءاستفاده جنسی از کودکان؛ واکنش های گسترده به رفتار موسس «آرمان خیریه بنستم» با یک کودک فقیر

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 از شب گذشته به این سو ویدیویی در صفحات مجازی دست به دست می‌شود که واکنش‌های تندی را به همراه داشته است. این ویدیو که از شبکه یوتیوب “آرمان خیریه بنست” است، وضعیت زندگی خانواده فقیری را شرح می‌دهد.

آرمان فیضی که قبلا گزارشگر تلویزیون خصوصی ژوندون بوده حالا صفحه یوتیوب “آرمان خیریه بنست” را مدیریت می‌کند و با جستجوی خانواده‌های فقیر، تهیه گزارش تصویری از شرایط زندگی آنان سعی می‌کند به این خانواده‌ها کمک رسانی کند.

ولی گزارش اخیر او که در 18 ماه ثور به نشر رسیده، سبب ایجاد موجی از مخالفت‌ها و واکنش‌های تند شده‌است.

هیچ پشکی برای خدا موش نمی‌گیرد

در این گزارش که آرمان فیضی به دیدن خانواده‌ای متشکل از یک زن بیوه و دو فرزندش -یک دختر و یک پسر- رفته، سعی می‌کند وضعیت آنها را با نشان دادن شرایط خانه و لباس آن‌ها به تصویر بکشد.

او در جریان این ویدیو چندین بار دست به سر و بدن دختر می‌کشد و چنان‌که نشان از همدردی و غصه او می‌دهد، سر او را بوسیده و او را در آغوش می‌گیرد تا گریه‌های دختر برای نبود پدرش آرام شود.

همین موضوع واکنش بسیاری از کاربران صفحات اجتماعی، فعالین مدنی، مقامات دولتی و حقوق بشری و بسیاری از خبرنگاران را برانگیخته‌است.

سودابه رقیه نوری کاربر فیسبوک نوشته است: “این مردک گرسنه جنسی، وقتی در مقابل کمره از خود بی خود شود و کودکی را اذیت کند، پس در خفا چه خواهد کرد؟ لطفا لطفا از کودک دختر و پسرتان محافظت کنید، نگذارید کسی زیر نام کمک و ترحم به آنان نزدیک شود و اذیت‌شان کند. هیچ پشکی برای خدا موش نمی‌گیرد…!”

ناهید فرید، نمانده مجلس نمایندگان نیز در توییتر خود نوشته است “دست گیری و مساعدت فقرا بدون بوسیدن، بغل کردن و لمس بدن شان نیز ممکن است، اگر کسی را می‌شناسید که با فقرا، به خصوص اطفال مرتکب چنین رفتاری می‌شود، لطفا نگذارید که به اطفال دسترسی داشته باشد.”

https://twitter.com/FaridNaheed/status/1259730478581657603

بی حرمتی به شخصیت مستقل کودک

ارشیا گوهری، خبرنگار در صفحه فسبوک خود نوشته است “کودک آزاری در مقابل دوربین تلویزیون ژوندون! کمیسیون مستقل حقوق بشر و سایر نهادها و موسسات حامی حقوق کودکان مکلف اند تا در برابر این کارمند رسانه‌ای بی‌سوادی که به بهانه‌ی کمک و همدردی، این کودک بیچاره را دستمالی می‌کند، در کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای، شکایت درج کنند…”

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز در مورد این ویدیو در صفحه توییتر خود نوشته است که “ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که از سوی “آرمان خیریه بنست” پخش شده است. در این ویدیو فردی که با یک کودک دختر مصاحبه می‌کند به بدن او دست می‌زند. برخورد این شخص کاملا غیر مسلکی و تحقیرآمیز است و به سادگی می‌تواند سوءاستفاده جنسی به این کودک تلقی شود…”

https://twitter.com/ShaharzadAkbar/status/1259499678804119552

او در ادامه نوشته که فقر کودک، سن او و نیت کمک به او هیچ کدام نمی‌توانند این برخورد انزجار آمیز را توجیه کند مسئولین این نهاد باید با فرد مصاحبه کننده برخورد جدی داشته باشند.

او یادآور شده که “متاسفانه در سرزمین ما بی اعتنایی و بی احترامی به شخصیت مستقل کودک عام است.”

ویدا ساغری، خبرنگار آزاد در گروه بانوان خبرنگار نوشته است: “سطح شعور یک ژورنالیست باید از سطح فهم مردم عام بالاتر باشد و این شرط گزینش در فضای رسانه رعایت نمی‌شود… اگر این فرد عمدی چنین کاری کرده باید مجازات شود و اگر غیرعمد از روی ناآگاهی انجام داده باید کارتش گرفته شده و قوانین حقوق کودکان به او فهمانده شود…”

این در حالی است که پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر سواستفاده جنسی از کودکان در رسانه‌های کشور به نشر رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان