بخشی از قرنطین در ولایت بلخ به مدت ده روز برداشته شد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲ , ,

کمیسیون مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ولایت بلخ اعلام کرده است که بخشی از وضع محدودیت در این ولایت به مدت ده روز برداشته شده است.

دفتر والی بلخ شب گذشته (شنبه، 20ثور) با نشر یک اعلامیه گفته است که به دلیل افزایش مشکلات مردم در جریان چهل روز قرنطین و کافی نبودن کمک های دولت به مستمندان، وضع محدودیت در مواردی به مدت ده روز در این ولایت برداشته شده است.

در این اعلامیه آمده است که از سوی دولت در ولایت بلخ تاکنون به 35 هزار خانواده کمک شده اما تعداد نیازمندان بالاتر از این رقم است.

خبرنامه
برداشته شدن قرنطین ولایت بلخ

دفتر والی بلخ تاکید کرده که با توجه به مشکلات مردم، کمیسیون مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این ولایت در جلسه روز گذشته خود فیصله کرده که تمامی مراکز تحصیلی و آموزشی، پارک های تفریحی، هوتل ها، سرای ها، قلیون سراها، رستوان ها و مسافرخانه ها، حمام ها، مراسم های رسمی و غیررسمی تا پایان دوره کرونا، تعطیل، و تنها به مارکت های تجارتی، مواد خوراکی، وسایل الکترونیک، بزازی، لباس، خیاطی، ادویه فروشی، کفش فروشی، صرافی، رنگ فروشی، مواد ساختمانی، چوب فروشی، قصابی، پرزه فروشی، کتابفروشی و لوازم التحریر، بنجاره فروشی، شرینی فروشی و زرگری و سلمانی، تحت شرایط اجازه فعالیت داده شود.

به گفته دفتر والی بلخ، طبق این فیصله فروشندگان تمامی دوکان هایی که بازگشایی می شوند، مکلف هستند از ماسک و دستکش استفاده کنند، مالکین مارکیت ها و دکانداران باید در دروازده وردی مارکیت دستشویی های سیار بگذارند، در هفته دو روز مارکیت و دکان خود را ضدعفونی کنند، بیش از یک نفر را در داخل دکان به عنوان فروشنده و بیشتر از دو نفر را به عنوان خریدار، راه ندهند و فاصله را رعایت کنند.

در این اعلامیه تاکید شده که این طرح  برای ده روز به صورت آزمایشی اجرا می شود و در صورتی که نتیجه آن مثبت نباشد، دوباره قرنطین کامل اجرا می شود.

این در حالی است که تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ولایت بلخ به 324 تن رسیده که از این میان، 15 تن جان باخته و 10 تن نیز بهبود یافته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *