جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کشف جدید محققان؛ احتمال انتقال کرونا ویروس از طریق رابطه جنسی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سی‌ان‌ان– محققان چینی روز پنجشنبه گفتند كه كرونا ویروس جدید حتی بعد از بهبودی می‌تواند در مایع منی مردان باقی بماند، یافته‌ای كه احتمال انتقال ویروس از طریق رابطه جنسی را افزایش می‌دهد.

در جنوری و فبروری، تیمی در بیمارستانی در شانگکیو 38 بیمار مرد را که در اوج پاندمی کرونا در چین تحت درمان بودند، آزمایش کردند.

این تیم در مجله JAMA Network Open گزارش داده‌اند كه حدود 16٪ از این بیماران شواهدی از كرونا ویروس در مایع منی خود داشتند. از میان این بیماران حدوداً یک چهارم در مرحله حاد عفونت و تقریباً 9٪ در شرف بهبودی بودند.

دیانگنگ لی از بیمارستان نظامی ۳۰۱ در پکن و همکارانش نوشته‌اند: “ما دریافتیم که کرونای جدید می‌تواند در مایع منی بیماران کووید-۱۹ وجود داشته باشد، و ممکن است در مایع منی بیماران بهبودیافته هم باقی بماند”.

این تیم افزود: “حتی اگر ویروس نتواند در سیستم تولید مثل مردان تکثیر شود، ممکن است باقی بماند، اتفاقی که احتمالاً ناشی از ایمنی متمایز بیضه‌ها است.” متمایز بودن ایمنی یک بخش از بدن به این معنی است که سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند به طور کامل به آن بخش دسترسی داشته باشد تا به مهاجمان ویروسی حمله کند.

البته، این کشف چندان عجیب نیست. ویروس‌های زیادی می‌توانند در دستگاه تولید مثل مردان زندگی کنند. ویروس ابولا و ویروس زیکا، هر دو در مایع منی گسترش یافته بودند، حتی در بیمارانی که چند ماه از بهبودی‌شان می‌گذشت.

هنوز مشخص نیست که آیا کرونا ویروس می‌تواند از این طریق گسترش بیابد یا نه. یافتن شواهد وجود ویروس لزوماً به معنای عفونی بودن آن نیست.

این تیم نوشت: “اگر در مطالعات بعدی ثابت شود كه کرونا ویروس جدید می‌تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود، انتقال جنسی می‌تواند یك بخش حیاتی از جلوگیری از انتقال باشد.”

“پرهیز از رابطه یا استفاده از کاندوم می‌تواند به عنوان یک روش پیشگیری برای این بیماران در نظر گرفته شود. به علاوه جلوگیری از تماس با بزاق و خون بیمار ممکن است کافی نباشد، زیرا بقای ویروس کرونا در مایع منی بیماران بهبودیافته با احتمال انتقال بیماری به دیگران همراه است.”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان