جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کارشناسان هشدار می دهند: پاندمی کرونا عامل رشد بیماری های کشنده دیگر

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

واشنگتن سی‌ان‌ان– کارشناسان بهداشت جهانی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که ممکن است موارد ابتلای مالاریا، اچ‌آی‌وی/ ایدز و سایر بیماری‌ها در ماه‌های آتی افزایش بیابد زیرا سیستم‌های بهداشت جهانی روی مبارزه با کووید-۱۹ متمرکز هستند.

برخی از کارشناسان و فعالان امور بشردوستانه، ابراز نگرانی کرده‌اند، ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از 268،000 تن را گرفته‌است، می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت و امنیت جهانی داشته باشد.

این متخصصان نگران عود بیماری‌هایی مانند سل و سرخک هستند و نسبت به احتمال وقوع قحطی گسترده هشدار می‌دهند. به همین دلیل سازمان‌های بشردوستانه نیز در حین تلاش برای مقابله با چالش جاری، به دنبال متعادل کردن واکنش خود در برابر شیوع بیماری هستند.

بیل اوکیف، معاون اجرایی بخش ماموریت، بسیج نیروها و حمایت، در «خدمات امداد کاتولیک» می‌گوید: “اگر کووید-۱۹ نگیرید اما از مالاریا بمیرید، بدیهی است که هیچ موفقیتی حاصل نشده‌است. نباید همه کارهای مرتبط با سلامت جهانی متوقف شوند به این دلیل که توجه ما معطوف جای دیگری شده‌است.”

کارشناسان هشدار می‌دهند که اختلال در کمپین‌های واکسیناسیون می‌تواند عواقب مخربی داشته باشد. اسمیت، مدیر سابق نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی (USAID)، خاطرنشان كرد كه در زمان شیوع ویروس ابولا نیز شاهد عود سرخك و مالاریا بودیم.

گایل اسمیت از کمپین وان معتقد است منابعی که برای کووید-۱۹ استفاده می‌شوند نباید سایر بودجه‌ها را تحت تاثیر قرار بدهند. «مسلم است که دوست داریم منابع برای کووید-۱۹ افزایش بیابند… ما باید با این پاندمی مبارزه کنیم اما اگر در حین مبارزه با کووید-۱۹ شاهد عود بیماری‌های دیگر یا نابودی بهداشت عمومی باشیم، مجبور هستیم کمی عقب‌نشینی کنیم.

به گفته او.کیف دیگر موضوع نگران‌کننده در این روزها، قحطی است. سازمان ملل اعلام کرده‌است که جهان در حال حاضر با قحطی روبروست و این پاندمی سبب خواهد شد که ۱۳۰ میلیون انسان دیگر نیز با مشکل گرسنگی مواجه شوند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان