جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نیکوکاری در زمانه کرونایی (13)؛ جوانان گردیزی، ضدعفونی مساجد و آگاهی دهی از خطرات کوید-۱۹

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

 در سلسله گزارش‌های نیکوکاری این بار 4 جوان ساکن شهر گردیز دست به ضدعفونی مساجد و اماکن عمومی زده‌اند.

این چهار نفر مدت 3 هفته است که با پول شخصی خود مساجد و تعدادی از اماکن عامه را ضدعفونی می‌کنند تا به شهروندان شهر گردیز این پیام را بدهند که ویروس کرونا خطرناک است و باید به آن توجه بیشتری صورت بگیرد.

عدم توجه به کرونا

عبدالرشید جلالزی یکی از این چهار تن که خود یک خبرنگار محلی است به خبرنامه گفت: “مردم به این بیماری توجه کمی دارند و بیشتر اوقات سطح شهر شلوغ است و به جز چوک مرکزی شهر که بسته شده در دیگر قسمت‌ها ساکنین توجهی به مشکل موجود ندارد. به خصوص در ماه رمضان که شهروندان به مساجد می‌روند و در نمازها شرکت می‌کنند خطر ابتلا به کرونا بیشتر هم شده است.”

با در نظر داشت رفت و آمد مردم به مساجد این تیم بیشتر به مساجد توجه کرده و هر روز یا یک روز در میان برای ضدعفونی کردن مساجد اقدام می‌کنند.

این گروه به این باور هستند که “حالا که بیکارند و کار زیادی ندارند، باید به اندازه توانایی خود در امر مبارزه با کرونا تلاش کنند و از امکانات خود استفاده نمایند.”

آقای جلالزی افزود، آن‌ها برای ضد عفونی کردن مساجد و اماکن مزدحم، ملزوماتی مانند لباس، دستکش، پمپ و مواد ضدعفونی را خود آماده کرده و لباس‌های‌شان را نیز خودشان دوخته‌اند.

ضدعفونی 14 مسجد سطح شهر

در این گروه 2 نفر معلم هستند، آقای جلالزی خود خبرنگار است و یک نفر دیگر نیز شغل آزاد دارد. این 4 نفر با هزینه کردن 28 هزار و 500 افغانی توانسته اند امکانات کمی برای ضدعفونی کردن مساجد آماده و کارشان را شروع کنند.

تا کنون 14 مسجد و بعضی از اماکن عمومی ضدعفونی شده‌اند. آن‌ها روزانه 2 ساعت از زمان‌شان را به ضدعفونی این مکان‌ها اختصاص داده‌اند.

شهروندان این شهر نیز استقبال خوبی از این کار نشان داده‌اند و حتی تعدادی خواسته‌اند به این تیم بپیوندند اما این تیم کوچک می‌گوید به دلیل نداشتن بودجه بیشتر، نمی‌توانند دیگران را نیز در این گروه سهیم کنند مگر این که بتوانند کمک‌هایی از خیرین و موسسه‌های خیریه دریافت و تیم را بزرگ‌تر کنند.

این گروه کوچک همچنین تصمیم دارند از 20 ماه رمضان آگاهی‌دهی را نیز شروع کنند زیرا پس از این تاریخ مردم از ولسوالی ها نیز به مرکز شهر می‌آیند و رفت و آمدها بیشتر از قبل می‌شود. آن‌ها سعی دارند با این کارهای رضاکارانه توجه مردم را به این بیماری خطرناک جلب کنند زیرا به باور آن ها اقدام خود شهروندان به مبارزه با کرونا بهتر از تلاش وزارت صحت و نهادهای دولتی نتیجه می‌دهد؛ مردم به شهروندان عادی بیشتر اعتماد دارند و برای رعایت توصیه‌های بهداشتی ترغیب می‌شوند.

آقای جلالزی گفت: “این کارها وقتی از سوی شهروندان ساکن شهر انجام می‌شود اعتماد بیشتری را در بین مردم ایجاد می‌کند. ما نیز سعی داریم کارمان نتیجه خوبی بدهد زیرا وضعیت شهر گردیز و ولایت پکتیا چندان خوب نیست و مردم باید به این بیماری توجه کنند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان