جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رژیم غذایی متناسب با گروه خونی شما چیست؟

خواندن 2 دقیقه
1
(1)

در سال ۱۹۹۶، پیتر دی.آدامو، پزشک متخصص طب سوزنی، کتابی منتشر کرد با این موضوع که برنامه غذایی متناسب با گروه خونی، چگونه می‌تواند بر داشتن زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر و رسیدن به وزن ایده‌آل تاثیر بگذارد. مطابق با این کتاب گزینه‌های غذایی ما و حتی ورزشی که می‌کنیم باید به گروه خونی‌مان بستگی داشته باشد. این کتاب خیلی زود پرفروش شد و بسیاری از مردم در مورد لیست مواد غذایی‌شان، نحوه غذا خوردن، ورزش کردن و تفکری که نسبت به سلامتی‌شان داشتند، تجدید نظر کردند.

برخی از آدم‌های روی این رژیم قسم می‌خورند و مدعی شده‌اند که زندگی‌شان را نجات داده‌است!

اما این رژیم چه جزئیاتی دارد؟ و هر گروه خونی چه غذاهایی را باید در برنامه غذایی خود بگنجاند؟

رژیم غذایی متناسب با گروه خونی

* کسانی که گروه خونی O دارند باید مواد غذایی حاوی پروتئین بالا را انتخاب کنند و مقدار زیادی گوشت، سبزیجات، ماهی و میوه مصرف و غلات و حبوبات را محدود کنند. جهت کاهش وزن، غذاهای دریایی، گوشت قرمز، کلم بروکلی، پالک و روغن زیتون برای این افراد بهترین هستند. به علاوه،‌ آنها باید از گندم، ذرت و لبنیات پرهیز کنند.

* کسانی که گروه خونی A دارند باید میوه، سبزیجات، توفو، غذاهای دریایی، بوقلمون و غلات کامل را انتخاب و از گوشت پرهیز کنند. این افراد برای کاهش وزن باید غذاهای دریایی، سبزیجات، آناناس، روغن زیتون و سویا مصرف کنند. لبنیات، گندم، ذرت و لوبیا قرمز برای این گروه ممنوع است.

*  کسانی که گروه خونی B دارند باید رژیم غذایی متنوعی حاوی گوشت، میوه، لبنیات، غذاهای دریایی و غلات را انتخاب کنند. آنها برای کاهش وزن، باید سبزیجات سبز، تخم مرغ، جگر و چای شیرین بیان را انتخاب اما از مرغ، ذرت، بادام زمینی و گندم پرهیز کنند.

* کسانی که گروه خونی AB دارند باید لبنیات، توفو، گوشت بره، ماهی، غلات، میوه و سبزیجات مصرف کنند. آنها برای کاهش وزن باید توفو، غذاهای دریایی و سبزیجات سبز بخورند اما از مرغ، ذرت، گندم سیاه و لوبیا قرمز پرهیز کنند.

تئوری پشت این رژیم غذایی چیست؟

گروه خونی با توانایی ما در هضم غذاها ارتباط نزدیکی دارد، بنابراین رژیم غذایی مناسب باعث بهبود هضم، حفظ وزن ایده‌آل بدن، افزایش سطح انرژی و جلوگیری از بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان