جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (34)؛ از توزیع نان به نیازمندان بامیانی تا اعتراضات شهروندان غوری

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۳ واقعه جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وحید مجروح، معین وزارت صحت‌عامه امروز (شنبه، ۲۰ثور) در یک نشست خبری گفت  در یک شبانه روز گذشته، ۲۵۳ واقعه جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده که 71 مورد آن در ولایت هرات می‌باشد. با ثبت این موارد جدید، شمار افراد مبتلا به کرونا در کشور به ۴هزار و ۳۳ تن رسیده است.

ابتلای 392 کارمند صحی به کرونا

به گفته این مقام صحی، در ۲۴ ساعت گذشته ۶ تن بر اثر بیماری کرونا در کشور جان باخته و ۲۹ تن دیگر بهبود یافته اند.

مجروح همچنان در رابطه با وضعیت وزیر صحت عامه که به تاز‌گی به ویروس کرونا مبتلا شده‌، گفت  او در وضعیت خوبی قرار دارد.

او افزود تاکنون ۳۹۲ کارمند صحی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

حیات الله حیات، والی قندهار نیز می گوید نتیجه تست کرونای او مثبت تشخیص شده است. او امروز شنبه (۲۰ثور) در اعلامیه‌ای گفته است که نتیجه تستش مثبت گزارش شده و خود را در حرم سرای ولایت قرنطین کرده‌است.

توزیع نان در بامیان و اعتراضات غور

با افزایش هر روز ارقام مبتلایان کرونا در کشور و در ادامه توزیع نان به نیازمندان، مسوولان محلی بامیان از آغاز روند توزیع نان به نیازمندان و خانواده‌هایی که در نتیجه شیوع کرونا در این ولایت آسیب دیده‌اند، خبر داده است.

بر اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی مقام ولایت بامیان، بعد از ظهر امروز (شنبه، ۲۰ثور) روند توزیع نان به افراد نیازمند و خانواده‌های نادار و بی بضاعتی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در این ولایت متضرر شده‌اند، آغاز شده است.

پس از این روزانه در سطح شهر بامیان برای ۴۲ هزار نفر، ۶۳ هزار قرص نان توزیع می‌گردد.

با این حال شماری از شهروندان ولایت غور به دلیل عدم دریافت کمک‌های فوری از سوی یک موسسه، امروز شنبه (20 ثور) دست به اعتراض زده‌اند.

حبیب‌الله رادمنش، معاون والی غور در صحبت با خبرنامه گفت، امروز نزدیک به یک هزار تن از باشند‌گان این ولایت در مقابل دروازه ساختمان مقام ولایت دست به اعتراض زدند؛ اما شماری از افراد استفاده جو در میان آنان قرار داشتند و با سلاح گرم و پرتاب سنگ و چوب با پولیس درگیر شدند.

مسوولان محلی در ولایت غور تایید می‌کنند که تجمع اعتراضی باشند‌گان این ولایت به خشونت کشیده شده است. به گفته معاون والی غور، بر اساس آمار ابتدایی، ۲۴ تن از معترضین و نیروهای امنیتی در نتیجه درگیری کشته و زخمی شده‌اند.

“احمدخان نوید”، گرداننده‌ برنامه‌های اسلامی در رادیو صدای غور نیز در جریان اعتراضات مردمی کشته شده‌است.

پس از درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در ولایت غور، وزارت داخله می گوید که هیئت حقیقت‌یاب از مرکز برای بررسی این رویداد به این ولایت می رود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان