جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کرونا ویروس فعلی، مسری تر از گونه اصلی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

براساس یک مطالعه جدید در آزمایشگاه ملی لوس‌آلاموس، دانشمندان نوع جدیدی از کرونا ویروس را شناسایی کرده‌اند که در حال حاضر در سراسر جهان حاکم شده و به نظر می‌رسد مسری‌تر از گونه‌ای‌ست که در روزهای ابتدایی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹گسترش یافت.

این دانشمندان نوشتند که گونه جدید در ماه فبروری در اروپا پدیدار شد، به سرعت به ساحل شرقی ایالات متحده رسید و از اواسط ماه مارچ تاکنون غالب‌ترین گونه در سراسر جهان بوده آست.

این گونه جدید،‌ علاوه بر سرایت سریع‌تر، ممکن است افراد را پس از اولین دوره ابتلا، مستعد عفونت دوم نیز قرار بدهد.

دانشمندانی که با سازمان‌های بزرگ روی واکسین یا داروهایی برای مقابله با کرونا کار می‌کنند، به تایمز گفته‌اند که امید آنها بر اساس شواهد اولیه بوده که نشان می‌دادند این ویروس پایدار است و مثل ویروس آنفولانزا که هر سال نیاز به واکسن جدید دارد، جهش ندارد. اما گزارش لوس آلاموس می‌تواند این فرضیه را وارونه کند.

نویسندگان این گزارش می‌گویند که “نیاز فوری به هشدار زودهنگام” را احساس کردند تا واکسین‌ها و داروهایی که در سراسر جهان در حال تولید هستند در برابر گونه جهش‌یافته مؤثر باشند.

براساس این گزارش، این گونه جدید کرونا در مقایسه با گونه اولیه که از ووهان شروع شد، در غالب جاها با سرعت بیشتری مردم را آلوده کرده‌است. به علاوه، در گزارش آمده موفقیت این  گونه جدید نسبت به ویروس‌ اولیه، نشان می‌دهد که عفونی‌تر است، اگرچه علت آن هنوز معلوم نیست.

این گزارش بر مبنای آنالیز بیش از ۶هزار توالی ژن کرونا ویروس از سراسر جهان است که توسط مرکز جهانی اشتراک‌گذاری کلیه داده‌های آنفلوانزا، یک سازمان آلمانی گردآوری شده‌است. تجزیه و تحلیل‌های فراوان نشان می‌دهند که گونه جدید در حال تحول برای سلطه بوده‌است.

رهبر مطالعه، بیت کوربر، بیولوژیست در لوس‌آلاموس، در صفحه فیسبوک خود نوشته‌است: “این داستان نگران‌کننده است، زیرا می بینیم که یک گونه جهش‌یافته از ویروس خیلی سریع در حال ظهور بوده‌است، و طی ماه مارچ یک بیماری همه‌گیر بر همه جا حاکم شد.”

ایتالیا یکی از اولین کشورهایی بود که در هفته آخر فبروری، تقریباً همان زمانی که گونه اصلی ظاهر شده‌بود، ویروس جدید را دید. واشنگتن نیز از اولین ایالت‌هایی بود که اواخر فبروری با گونه اولیه مواجه شد، اما تا 15 مارچ، گونه جدید بر آن حاکم شد.

این مطالعه هشدار می‌دهد که اگر این بیماری با گرم شدن هوا از بین نرود، حتی اگر سازمان‌های تحقیقاتی اولین روش‌های درمانی و واکسین را تهیه کنند، ویروس می‌تواند جهش‌های دیگری داشته باشد. بنابراین بدون در نظر گرفتن این نکته، اثر واکسین‌ها می‌تواند محدود باشد

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان