زخمی شدن 3 تن و تخریب بیش از یک هزار منزل مسکونی در اثر سیلاب‌ در سمنگان

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مقامات محلی  ولایت سمنگان می گویند که در اثر سرازیر شدن سیلاب در این ولایت، 3 تن زخمی و بیش از یک هزار منزل مسکونی تخریب شده‌اند.

دفتر والی سمنگان امروز سه شنبه(16ثور) با بیان این خبر گفته است: “حوالی ساعت 7 شب گذشته در اثر باران های شدید و ژاله در مربوطات ولسوالی خرم و سارباغ این ولایت، سیلاب سرازیر و به سوی شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان حرکت کرد”.

در این خبرنامه آمده است که در اثر این سیلاب ها، سه تن زخمی و بر اساس آمار ابتدایی، حدود یک هزار و 227 منزل مسکونی در مسیر این سیلاب که شامل ولسوالی خرم و سارباغ، روستاهای مرکز ولایت و ولسوالی حضرت سلطان می‌شود، تخریب شده است.

خبرنامه
مقامات محلی ولایت سمنگان می گویند که در اثر سرازیر شدن سیلاب در این ولایت، 3 تن زخمی و بیش از یک هزار منزل مسکونی تخریب شده‌اند

به گفته دفتر والی سمنگان، از این شمار منزل مسکونی، حدود 70 درصد آن به صورت کلی و متباقی به صورت قسمی تخریب شده و نیز صدها راس مواشی تلف شده است.

دفتر والی سمنگان افزوده که در نتیجه این سیلاب ها چندین آسیاب، کانال های جوی، جاده، سربند آب گردان و صدها جریب زمین زراعتی و باغات تخریب شده است.

به نقل از خبرنامه دفتر والی سمنگان، همچنان در ولسوالی دره‌صوف پایین این ولایت نیز بر اثر سرازیر شدن سیلاب، 70 منزل مسکونی و 8 دکان تخریب شده است.

دفتر والی سمنگان تاکید کرده که تیم های سروی در هماهنگی با موسسات به مناطق سیل‌زده اعزام شده و پس از سروی و بررسی دقیق، تصامیم لازم برای کمک به آسیب دیدگان گرفته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *