خواست مکرر ارگ از طالبان؛ آتش بس بشردوستانه را بپذیرید!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

ریاست جمهوری از تمام کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک خواسته تا از طالبان بخواهند دست از خشونت بکشد و آتش بس بشردوستانه را بپذیرد.

محمد اشرف غنی بعد از ظهر روز گذشته(15ثور) در نشست آنلاین گروپ تماس کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک که به خاطر هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، با بیان این که جنگ تاثیرات منفی بر تلاش های حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا گذاشته، گفته است که طالبان باید آتش بس را بپذیرد.

او در این نشست از تمام کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک خواسته است که از گروه طالبان بخواهند از خشونت غیرمنطقی دست بکشد و به خاطر برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، به روند سیاسی بپیوندد.

غنی با اشاره به پیامدهای ویروس کرونا تاکید کرده که اندازه و محدوده تاثیر مخرب و مختل کننده این ویروس نیازمند پاسخ جمعی قوی از طریق تلاش های مشترک، ترویج روحیه هبستگی، تقویت بافت های شهروندی و اتخاذ استراتژی مبتنی بر همکاری در سطح منطقه ای و بین المللی است.

 خبرنامه
ریاست جمهوری از تمام کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک خواسته تا از طالبان بخواهند دست از خشونت بکشد و آتش بس بشردوستانه را بپذیرد

رییس جمهور خاطرنشان کرده که از کوشش های جامعه علمی در سراسر جهان در راستای ساخت واکسین کرونا حمایت می کند.

غنی اضافه کرده که برای ارج گذاری به ماهیت عدم انسلاک، نیاز است که انسجام و همسویی لازم در راستای همکاری‌های ملی و چندجانبه و همبستگی در مقابل ویروس کرونا ایجاد شود و برای محافظت از دست‌آوردهای جمعی این جنبش در راستای مبارزه با فقر، گرسنگی، محرومیت، نابرابری و بی‌ثباتی، اراده قوی وجود داشته باشد.

غنی یک بار دیگر تاکید کرده که مردم افغانستان صدمات زیادی از جنگ 40 ساله نیابتی دیده و حکومت می خواهد افغانستان به بستر همکاری‌ های منطقه ای و بین المللی مبدل شود.

اشرف غنی در حالی مجددا خواهان برقراری آتش بس از سوی طالبان شده که روز گذشته سخنگوی ریاست جمهوری نیز از طالبان خواسته بود آتش بس بشردوستانه را بپذیرد، اما تاکنون گروه طالبان در این خصوص واکنشی نشان نداده است.

پیش از این طالبان درخواست آتش بس از سوی نهادهای بین المللی و حکومت را رد کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *