جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تغذیه در زمانه کرونایی: با چه غذاهای به کاهش اظطراب و تقویت سیستم ایمنی بدن مان بپردازیم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 بسیاری از مردم این روزها نگرانند و به دنبال یافتن راه‌هایی برای مقابله با کووید-۱۹ هستند. در شرایطی که برنامه‌های کاری و مدرسه مختل شده، از دست دادن روال روزمره می‌تواند اضطراب را افزایش داده و تغذیه سالم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی برای یک خانواده، به خودی خود یک چالش است، چه برسد به حالا که محدودیت‌هایی نیز برای خروج از خانه و خرید وجود دارد. به علاوه، در دوران شیوع، تغذیه سالم بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. ماندن در خانه و دوری از روال عادی، خود تاثیر منفی روی خلقیات اعضای خانواده نیز دارد.

شاید برای‌تان عجیب باشد، اما برخی مواد غذایی باعث کاهش اضطراب می‌شوند، و همه ما دوست داریم در این دوران عدم قطعیت حال خوبی داشته باشیم. در حال حاضر مردم استرس زیادی دارند و واقعیت این است که استرس یا اضطراب سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند.

با انتخاب موارد زیر اضطراب را کاهش داده و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید:

* مرکبات و فلفل دلمه‌ای قرمز (هر دو سرشار از ویتامین C هستند، که در برخی تحقیقات ثابت شده از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند)

* گیاهان دارویی: زنجبیل، سیر و زردچوبه را به غذاهای‌تان اضافه کنید.

* غذاهایی که سرشار از روی هستند مانند صدف، جگر، گوشت گاو و زرده تخم مرغ. روی اثرات ضد ویروسی دارد.

* غذاهای سرشار از منیزیم به شما کمک می‌کنند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و در عین حال به حمایت از ایمنی بدن کمک می‌کنند. استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. حبوبات، مغزیات، سبزیجات برگدار و غلات کامل حاوی منیزیم هستند.

* ماهی‌های چرب که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. یک مطالعه روی دانشجویان پزشکی در سال 2011 نشان داد امگا 3 می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

* غذاهای سرشار از پروبیوتیک مانند ماست و کفیر.

* غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان زیرا می‌توانند سیستم ایمنی بدن را حمایت کنند.

ماندن در خانه در این دوران، برای همه دشوار است و افزایش اضطراب می‌تواند باعث شود که سالم‌خواری را فراموش کنید و میان‌وعده‌های ناسالم بخورید. اما با کمی دقت و برنامه‌ریزی می‌توانید این رویه را تغییر داده، به سلامت خودتان و اعضای خانواده کمک کنید.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان