ثبت 30 مورد جدید؛ تعداد مبتلایان بستری ویروس کرونا در هرات رو به کاهش است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مسوولان در ریاست صحت عامه هرات می گویند که در 24 ساعت گذشته 30 مورد ابتلا جدید به ویروس کرونا در این ولایت ثبت شده است.

محمدرفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات امروز دوشنبه(15ثور) با بیان این خبر گفته است  که در 24 ساعت گذشته 89 مورد مشکوک ویروس کرونا مربوط به ولایت هرات در لابراتوار این ولایت بررسی شده که نتیجه 30 تن آن مثبت بوده است.

شیرزی افزوده که مبتلایان جدید شامل 16 مرد و 14 زن اند که با ثبت آن، شمار مبتلایان در هرات به 571 تن رسیده است.

از سوی هم عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که در هرات سه شفاخانه موقتی دارای مجموع 600 بستر برای ویروس کرونا وجود دارد که در دو شفاخانه آن حدود 150 نفر بستر اند و 250 بستر خالی وجود دارد و در شفاخانه سوم هیچ مریضی بستر نشده است.

خبرنامه
ثبت 30 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هرات

تمنا افزوده، دلیل این که افراد کمتری در شفاخانه ها بستری اند، این است که مردم علاقه دارند در خانه مراقبت شوند و حالا به جای شفاخانه، تیم های سیار کار می کنند و صرف واقعات “خراب” به شفاخانه آورده می شود.

رییس صحت عامه هرات تاکید کرده: “در حالی که تعداد مریضان بستری کرونا آهسته آهسته به سمت کاهش میل می کند، آهسته آهسته شفاخانه های موقتی هم خرد می شود و امیدواریم دو شفاخانه دیگر نیز با کاهش واقعات مریضی کرونا تا دو سه ماه آینده بسته شود.”

 او خاطرنشان کرده، کارکنانی که در شفاخانه سوم مقرر شده بودند، تا دو روز مستحق دریافت معاش اند، در حالی تا حالا بیکار بوده و هنوز اخراج نشدند، بلکه به حالت انتظار خدمت تبدیل شده اند.

تمنا اضافه کرده که اگر ناگهانی کرونا اوج گرفت و تعداد واقعات از ظرفیت دو شفاخانه موجود زیادتر شد، این کارکنان به وظیفه برخواهند گشت، و اگر واقعات کرونا کاهش یافت، بقیه کارکنان مقطعی نیز به زندگی عادی خود برخواهند گشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *