جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

شورای امنیت: رهایی 39 زندانی نیروهای امنیتی از سوی طالبان یک گام مثبت است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید که طالبان 39 نظامی را مطابق لیست داده شده حکومت در ولایت قندز از بند رها کرده است.

جاوید فیصل امروز شنبه (13ثور) در یک نشست خبری گفت: “طالبان 46 زندانی را در ولایت قندز رها کرده که از این میان، 39 تن آنان از نیروهای دفاعی و امنیتی  و  مطابق لیست داده شده حکومت هستند و 7 تن دیگر غیرنظامیان اند”.

او با استقبال از رهایی این افراد، آن را گامی در راستای پیشرفت روند صلح خوانده، خواهان ادامه اقدامات بیشتر شد.

jawid faisal

سخنگوی شورای امنیت ابراز امیدواری کرد که گام های دیگری از آدرس این گروه در روند صلح برداشته شود.

او با تأکید بر این که “طالبان خشونت‌ها را کاهش دهد” و در شهرها و روستاها “به غیرنظامیان حمله نکند”، گفت: “ما طالبان را به کاهش خشونت دعوت می‌کنیم. این که در موافقتنامه امریکا و طالبان از کاهش خشونت چیزی گفته نشده، دلیلی قانع کننده نیست، طالبان از افغانستان هستند و نباید برای کاهش خشونت از یک کشور دیگر اجازه بگیرند”.

سخنگوی شورای امنیت تاکید کرد که القاعده هنوز هم در افغانستان فعال است و گروه هایی مثل طالبان و داعش با این گروه همکاری می‌کنند. خواسته حکومت از طالبان این است که با گروه های تروریستی جهانی قطع رابطه کند.

این در حالی است که گروه طالبان اعلام کرده 51 زندانی حکومت را در ولایت قندز از بند رها کرده است، اما سخنگوی شورای امنیت افراد رها شده را 46 تن می خواند.

تاکنون حکومت افغانستان نیز 550 زندانی طالب را از بند رها کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان