جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (30)؛ افزایش چند رقمی و احتمال فاجعه بهداشتی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز شنبه (۱۳ ثور) در یک نشست خبری گفت  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شامل ۷۵ مورد در کابل، ۲۳ مورد در هرات، ۱۸ مورد در بلخ، ۱۶ مورد در جوزجان، ۱۵ مورد در قندهار، ۱۰ مورد در غزنی، ۷ مورد در بغلان و ۵ مورد در لوگر ثبت شده است.

مایار افزود، ۴ مورد در تخار، ۳ مورد در غور، ۲ مورد در زابل و یک مورد در هلمند نیز این موارد تازه را شامل می‌شود.

2 هزار و 469 فرد مبتلا به کرونا

اکنون با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به دو هزار و ۴۶۹ تن رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت اضافه کرد که همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ مبتلا به ویروس کرونا شامل ۱۰ تن در هرات، ۲ تن در نیمروز،  ۸ تن در هلمند و یک تن در ولایت غور بهبود یافته‌اند که با این آمار، شمار بهبودیافتگان به ۳۳۱ تن رسیده است.

محمدرفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات امروز شنبه (۱۳ثور) گفته است: “در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ مورد مشکوک به ویروس کرونا در ولایت هرات بررسی شده که از این میان، ۲۳ مورد آن مثبت گزارش شده است”.

سخنگوی ریاست صحت هرات تاکید کرده که با ثبت این موارد تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ولایت به ۵۲۲ تن رسیده که شامل ۳۴۴ مرد و ۱۷۸ زن است.

13 جان باخته در هرات

شیرزی خاطرنشان کرده که از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در هرات، ۱۳ تن جان باخته و ۱۳۳ تن بهبود یافته اند.

در ۲۴ ساعت گذشته چهار مبتلا به ویروس کرونا شامل یک تن در هر یک از ولایت‌های خوست، قندوز، بلخ و هرات جان باخته‌‌اند که با آمار جدید، شمار جان باختگان به ۷۲ تن رسیده است.

با افزایش روز افزون مبتلایان کرونا در افغانستان، سیگار هشدار داده است که افغانستان با فاجعه بهداشتی رو به رو است.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به سیستم ضعیف بهداشتی و آسیب‌پذیری افغانستان به کنگره این کشور هشدار داده که احتمال رخ دادن فاجعه بهداشتی در این کشور وجود دارد.

نبود امکانات کافی در شفاخانه‌ها، عدم دسترسی همه مردم به تجهیزات صحی، وضعیت ضعیف اقتصادی شهروندان کشور از جمله دلایل ایجاد نگرانی و پیش‌بینی وقوع یک فاجعه در این دوران بحرانی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان