در ۷۰ روز اخیر؛ نزدیک به یک‌ هزار غیرنظامی در حملات طالبان کشته و زخمی شده‌اند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲ , , ,

وزارت داخله کشور می‌گوید  در نتیجه افزایش خشونت‌های گروه طالبان در هفته‌های اخیر، حدود یک هزار غیرنظامی در نقاط مختلف کشور کشته و زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله  امروز (شنبه، ۱۳ثور) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در کابل گفت: “از آغاز ماه حوت سال ۱۳۹۸ تا اکنون ۳۸۷ تن از افراد ملکی در مناطق مختلف کشور در نتیجه حملات تروریستی طالبان کشته، ۵۹۰ تن زخمی و نزدیک به ۲۰۰ تن دیگر اختطاف شده اند”.

آرین در ادامه سخنانش گفت  در نتیجه عملیات مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در قالب دفاع فعال، حدود یک‌هزار و ۴۰۰ تن از افراد طالبان نیز کشته شده اند.

خبرنامه
کشته و زخمی شدن غیرنظامیان توسط طالبان

سخنگوی وزارت داخله افزود که در جریان دو ماه گذشته ۲۰۰ ماین جاسازی شده از سوی  طالبان منفجر شده و از غیرنظامیان قربانی گرفته است. به گفته او، گروه طالبان از دهم ماه حوت به این سو بیش از سه هزار حمله را اجرا کرده است.

او  اظهار داشت، نیروهای امنیتی نیز متحمل تلفات شده‌اند، اما شمار دقیق تلفات این نیروها را اعلام نکرد.

سخنگوی وزارت امور داخله همچنین از بازداشت یک تبعه تاجیکستان به اتهام عضویت در گروه “جمعیت انصارالله” که زیر مجموعه “شبکه القاعده” است، خبر داد و گفت  همراه با این فرد که “صفی الله” نام دارد، دو تن از هم دستانش نیز از مربوطات ولایت بدخشان بازداشت شده اند.

آرین در بخش دیگری از سخنانش گفت که از آغاز ماه حمل تا پایان این ماه، مجموع ۱۴۱ تن از متهمین به قتل، دزدی، غصب اموال و ربایندگی؛ دستگیر شده‌اند، اما میزان جرائم جنایی در مقایسه با ماه های گذشته، در پایتخت و ولایات کاهش داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *