جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

خلیلزاد: طرف‌های درگیر در افغانستان هم‌اکنون برای کاهش خشونت اقدام کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می گوید،  غیرنظامیان هنوز هم از انفجارها، ترورهای هدفمند و سایر پیامدهای جنگ پایدار در افغانستان رنج می‌برند و طرف‌های درگیر از همین حالا باید برای کاهش خشونت اقدام کنند.

خلیلزاد شب گذشته (جمعه، 12ثور) با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان، در توییتر اش نگاشته است: “غیرنظامیان هنوز هم از انفجارها، ترورهای هدفمند و سایر پیامدهای جنگ مداوم رنج می‌برند. برای محافظت از آن ها، همه طرف‌ها باید هم اکنون خشونت را پایان دهند.”

خبرنامه
دعوت به کاهش خشونت از سوی خلیلزاد

او افزوده که تمامی طرف‌های درگیر از همین اکنون برای کاهش خشونت اقدام کنند و دولت افغانستان و گروه طالبان تلاش نمایند روند رهایی زندانیان را سرعت بخشیده و خشونت را کاهش دهند.

خلیلزاد تاکید کرده که رهایی زندانیان و کاهش خشونت سریع‌ترین راه برای وارد شدن به مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس کامل و دایمی است.

https://twitter.com/US4AfghanPeace/status/1256307422165172225?s=09

او اضافه کرده که تأخیر در این روند، به معنی تلفات بیشتر غیرنظامیان، آن هم در زمانی است که باید با ویروس کرونا مبارزه کنیم.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده که گزارش هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نشان می دهد که میزان تلفات غیرنظامیان کاهش یافته، اما افزایش حملات اخیر طالبان و مرگ‌ومیر غیرنظامیان، این دستاوردها را به خطر انداخته است.

 وی حملات اخیر طالبان و واکنش نیروهای امنیتی افغانستان را یک چرخه‌ پیچیده و منفی خوانده و خواهان تغییر آن شده است.

این در حالی است که هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز دوشنبه هفته‌ گذشته در گزارشی از میزان تلفات غیرنظامیان در افغانستان، گفته بود که در جریان سه ماه اول سال جاری میلادی، 533 غیرنظامی در اثر جنگ در افغانستان کشته و 760 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان