جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

آیا نور خورشید کرونا ویروس را از بین می برد؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 با گرم شدن هوا، بسیاری امیدوارند که نور آفتاب به تنهایی برای از بین بردن کرونا کافی است. اما کارشناسان بر این باورند که هنوز برای اعلام این نتیجه زود است.

مطالعات انجام‌شده در آزمایشگاه وزارت امنیت میهن آمریکا نشان می‌دهند که ویروس کرونا می‌تواند در نور مستقیم خورشید از بین برود.

با این وجود، پزشکان و محققان می‌گویند که برداشتن ماسک و حضور در جمع طی ماه‌های آتی منطقی نیست.

دکتر پوروی پاریك، ایمونولوژیست، می‌گوید: “آزمایش‌ها مقدماتی هستند و ما داده‌های کافی نداریم. من نگران این هستم که مردم به غلط احساس کنند که همه چیز درست شده و از خانه بیرون بروند.”

پاریك اظهار داشت كه با وجود آزمایشات آزمایشگاهی و مقایسه‌ها، هنوز به نظر می‌رسد كه کرونا ویروس در آب و هوای تابستانی هم همچنان گسترش خواهد یافت – خیلی ساده مکان‌های بسیار گرم مانند كالیفرنیای جنوبی و فلوریدا را ببینید. “تام هنکس و همسرش در تابستان در استرالیا بیمار شدند.”

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت نیز به The Post می‌گوید: «متاسفانه این تفکر عمدتا از رفتار سایر ویروس‌ها ناشی می‌شود. اما کرونا برای ما جدید است و الگوهای رفتاری مخصوص به خود را دارد.»

براساس یافته‌های منتشرشده در ماه گذشته توسط محققان MIT، مطالعه دیگری در مورد گرما و کرونا ویروس نشان می‌دهد که 90٪ از انتقال کووید-۱۹ بین  ۳ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد اتفاق افتاده‌است. قاسم بخاری، محقق اصلی این تحقیق‌، می‌گوید: این اشتباه است که مردم باور داشته باشند که درجه حرارت بالا و نور خورشید به تنهایی بیماری را از بین می‌برد.

بخاری به “The Post” می‌گوید: “علاوه بر درجه حرارت، چیزهای دیگری نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند. تاثیر دما به تنهایی نمی‌تواند توقفِ فاصله گیری اجتماعی را توجیه کند.”

شافنر و پاریک بر این باورند که یافته‌های جدید آنقدری قابل اعتماد نیستند که بخواهیم قرنطینه و دوری از جمع را به پایان برسانیم.

شافنر می‌گوید: «ما باید همچنان به مبارزه با این ویروس ادامه بدهیم. کرونا این تابستان ناپدید نمی‌شود و عواقب فراموش کردن اقدامات مراقبتی، می‌تواند بسیار شدید باشد.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان