انگلیس از شیوع نوعی بیماری نادر مرتبط با کرونا در کودکان خبر داد

توسط

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ , ,

لندن (CNN)اخیرا تعداد کم اما روزافزونی از کودکان به سندرمی مبتلا شده‌اند که می‌تواند با کرونا ویروس مرتبط باشد. این کودکان علائمی چون درد شکم، مشکلات روده و التهاب قلبی-عروقی را تجربه می‌کنند.

روز یکشنبه، انجمن مراقبت‌های ویژه کودکان انگلستان (PICS) هشداری فوری را از خدمات سلامت ملی انگلستان توییت کرد مبنی بر اینکه رشد کوچکی در ابتلای کودکان به نوعی بیماری نادر دیده می‌شود؛ به علاوه اینکه تست کووید-۱۹ در برخی از این کودکان مثبت درآمده‌است.

در این هشدار آمده‌است: «نگرانی روزافزونی وجود دارد که نوعی سندروم التهابی مرتبط با کووید-۱۹ در کودکان انگلستان ایجاد شده‌است. البته این احتمال وجود دارد که بیماری آنها با پاتوژن ناشناخته دیگری مرتبط باشد.»

PICS در بیانیه‌ای که به متخصصان مسئول مراقبت از کودکان بیمار ارسال کرد، گفت: «این کودکان علائم سندروم شوک سمی و بیماری کاوازاگی آتیپیک را همراه با پارامترهای خونی سازگار با کووید-۱۹ شدید دارند. درد شکم، علائم روده‌ای و التهاب قلبی-عروقی از علائم مشترک این کودکان است.»

بیماری کاوازاکی، نوعی اختلال نادر در کودکان است که سبب التهاب عروق خونی بدن می‌شود.

این گروه گفته‌است، در حالی که “موارد بسیار کمی” از کودکان مبتلا به Covid-19 که در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در انگلیس و سراسر جهان پذیرفته شده‌اند، آنها از “تعداد کمی از کودکان در سطح ملی” که با تصویر بالینی شرح داده‌شده در هشدار NHS مطابقت دارند، مطلع هستند.

هنوز هم ناشناخته‌های زیادی در مورد کووید-۱۹ وجود دارد، اما در گزارشی که در ماه اپریل منتشر شد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده‌است، کودکانی که مبتلا به کووید-۱۹ بوده‌اند، معمولاً علائم خفیفی را تجربه کرده‌اند.

براساس CDC، تعداد موارد کووید-۱۹ در کودکان پایین است و در حالی که برخی از کودکان و نوزادان به Covid-19 مبتلا شده‌اند، اما بزرگسالان بیشترِ موارد ابتلا را تا به امروز تشکیل می‌دهند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *