جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۶ حقیقت جالب در مورد رابطه جنسی که احتمالا نمی دانید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

علم همواره تمرکز زیادی روی موضوع رابطه جنسی داشته‌است. آنچه حالا می‌دانیم این است که رابطه جنسی ورای لذت، برای سلامتی‌مان هم فایده دارد. با ما همراه باشید تا با ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی آشنا شوید!

۱. برای سیستم ایمنی بدن مفید است

سیستم ایمنی بدن ما توسط آنتی‌بادی‌ها با عوامل خارجی مبارزه می‌کند. یکی از آنتی‌بادی‌ها، نوعِ A است که در بزاق و غشاء مخاطی یافت می‌شود و برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا ضروری است.

در یک مطالعه، معلوم شد که سطح آنتی‌بادی A در بدن کسانی که دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، ۳۰ درصد بالاتر از کسانی‌ست که هیچ رابطه‌ای ندارند. البته سطح این آنتی‌بادی در بدن کسانی هم که بیش از ۳ بار رابطه داشتند، پایین‌تر از کسانی بود که رابطه نداشتند. بنابراین زیاده‌روی توصیه نمی‌شود!

۲. رابطه جنسی برای سلامت قلب زنان مفید است

مطالعه بزرگی روی زنان مسن نشان داد کسانی که یک زندگی جنسی رضایت‌بخش داشته‌اند، از سلامت قلبی بهتری برخوردار هستند.

۳. ارگاسم درد را متوقف می‌کند

مطابق با مطالعات صورت‌گرفته، ارگاسم باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می‌شود. این هورمون گیرنده‌های اوپیوئید را فعال می‌کند و به این ترتیب درد را تسکین می‌دهد.

۴. رابطه جنسی استرس را کاهش می‌دهد

اندورفینی که در اثر رابطه جنسی آزاد می‌شود، می‌تواند علاوه بر تسکین درد، واکنش ما را نسبت به استرس نیز تنظیم می‌کند. داشتن رابطه جنسی سبب می‌شود که کاهش قابل‌توجهی را در سطح استرس‌مان تجربه کنیم.

۵. خواب شبانه را بهبود می‌دهد

یکی از راه‌های داشتن خواب خوب داشتن رابطه جنسی است. اندورفینی که در اثر رابطه در بدن‌مان آزاد می‌شود اضطراب را از بین می‌برد. اکسی‌توسین نیز با ریلکس کردن بدن به بهبود خواب و احساس تندرستی کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند داشتن رابطه جنسی قبل از خواب، سبب می‌شود که شب آرام‌تری را سپری کنید.

۶. رابطه جنسی شما را شاد می‌کند

یکی از مهم‌ترین اثرات رابطه جنسی، ایجاد ذهنیت مثبت است. یک مطالعه، افرادی را که حداقل یک بار در هفته رابطه دارند را با کسانی که کمتر از یک بار در ماه رابطه دارند مقایسه کرد. تفاوت سطح شادی میان این دو گروه قابل‌توجه بود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان