روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(28)؛ افزایش روزافزون مبتلایان و شروع توزیع نان برای نیازمندان

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹

 مسوولان در وزارت صحت عامه بار دیگر هشدار داده اند که شمار واقعات ویروس کرونا در افغانستان، روز به روز در حال افزایش است و در هفته های پیش رو، بر این میزان نیز افزوده خواهد شد.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور، امروز(چهارشنبه، ۱۰ثور) در یک کنفرانس خبری گفت که با ثبت ۱۱۰ واقعه مثبت و جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مجموعی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، در سطح کشور به ۱هزار و ۹۳۹ نفر افزایش یافته است.

جان باختن 3 فرد در هرات

مایار افزود، این موارد جدید شامل ۵۸ مورد در کابل، ۱۵ مورد در قندهار، ۱۲ مورد در پکتیا، ۶ مورد در غزنی، ۵ مورد در هر یک از ولایات لغمان و ننگرهار، ۳ مورد در هر یک از ولایات تخار و فراه، ۲ مورد در هلمند و یک مورد در ولایت قندوز است.

ریاست صحت عامه هرات نیز امروز چهارشنبه (۱۰ثور) در یک اطلاعیه گفته است که “در جریان این ۲۴ ساعت گذشته، سه فرد مشکوک به ویروس کرونا در شفاخانه کووید نمبر ۱ این ولایت جان باخته اند”.

وی خاطرنشان کرد که با ثبت این موارد تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به یک هزار و ۹۳۹ تن رسیده است.

بر بنیاد ارقام، ولایت کابل در یک‌شبانه روز گذشته، شاهد بیشترین واقعات مثبت ویروس کرونا بوده است.

مایار، شایعات مبنی بر غیرضروری دانسته شدن موجودیت شفاخانه برای بیماران کووید ۱۹، در ولسوالی سروبی ولایت کابل را نادرست عنوان کرده و گفته که شفاخانه مربوط در سروبی آغاز به فعالیت کرده و هیچ تصمیمی در مورد غیر ضروری بودن آن از سوی وزارت صحت عامه گرفته نشده است.

محدودیت گشت و گذار

با افزایش شمار مبتلایان کرونا در کشور، دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری اعلام کرده که در جلسه اختصاصی کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فیصله شده که محدودیت گذشت و گذار در شهر کابل باید بیش از گذشته تشدید یافته و تا آخر ماه رمضان ادامه یابد.

در ادامه قرنطین شهرها، رییس جمهور غنی در یک پیام ویدیویی گفته که برنامه توزیع نان از نانوایی ها به نیازمندان امروز در کابل آغاز می شود.

غنی در این پیام ویدیویی که نیمه‌های شب گذشته (سه‌شنبه، ۹ثور) منتشر شده گفته است که با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی به دلیل همه گیر شدن کرونا در افغانستان، به همه دستگاه های دولتی هدایت داده که برنامه توزیع نان خشک را از طریق نانوایی ها آغاز کنند.

او افزوده که این برنامه از امروز چهارشنبه (۱۰ثور) در کابل آغاز می شود و قرار است تا پایان این هفته در هرات، مزارشریف، قندهار، قندز و جلال آباد نیز شروع شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *