جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ کودکان، قربانی تعویق واکسیناسیون حاصل از چالش کرونا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه هشدار داد در شرایطی که همه‌گیری كرونا بعضی از كشورها را مجبور می‌كند که واكسیناسیون برای سایر بیماری‌های مرگبار مانند فلج اطفال را متوقف كنند، احتمالا شاهد مرگ كودكانی در سراسر جهان خواهیم بود.

تردوس آدهانوم مدیر کل WHO در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: حداقل 21 کشور در نتیجه محدودیت‌های مسافرتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر Covid-19، کمبود واکسن را گزارش کرده‌اند. “واقعیت غم‌انگیز این است که در نتیجه این روند، کودکان خواهند مرد.”

تدروس با بیان اینکه با تعویق واکسیناسیون در برخی کشورها و مختل شدن خدمات مراقبتی برای سایر بیماری‌ها مانند مالاریا، ممکن است تعداد موارد ابتلای مالاریا در کشورهای آفریقای سیاه دو برابر شود.

تدروس با درخواست از کشورهای عضو برای کمک به قطعی شدن تأمین اعتبار برنامه‌های واکسیناسیون، گفت: اتحاد جهانی برای واکسین و ایمن‌سازی تا سال 2025 به 7.4 میلیارد دالر نیاز داریم.

وی ادامه داد: “هنگامی که پوشش واکسیناسیون کاهش بیابد، شیوع بیشتری نیز رخ خواهد داد. ما با خاتمه شیوع كرونا ویروس كه اواخر ماه دسامبر در ووهان چین آغاز شد، خیلی فاصله داریم. “

WHO هفته گذشته به رهبران جهانی هشدار داد كه برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی، درحین کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در برخی کشورها و افزایش موارد در برخی دیگر در بعضی از كشورها، لازم است که کرونا ویروس را تحت کنترول دربیاورند.

تردوس روز چهارشنبه گفته بود:”مرتکب هیچ اشتباهی نشوید، ما راهی طولانی پیش رو خواهیم داشت. این ویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود. “

بنا به گفته وی، هرچند اقدامات فاصله گیری اجتماعی در بسیاری از کشورها برای کند شدن شیوع ویروس کرونا موفقیت‌آمیز بوده‌است، اما این ویروس هنوز هم “بسیار خطرناک است”. داده‌های کنونی نشان می‌دهند که “بیشتر جمعیت جهان مستعد ابتلا هستند” ، به این معنی که شیوع بیماری می‌تواند به راحتی “عود کند”.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان