سازمان ملل: افراط‌گرایان با استفاده از ویروس کرونا به طور آنلاین سربازگیری می کنند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده که گروه های افراطی از حالت قرنطینه ویروس کرونا برای تشدید تلاش های رسانه های اجتماعی جهت گسترش نفرت و جذب جوانانی که وقت بیشتری در اینترنت می گذرانند، استفاده می کنند.

پس از آن که در شهرها و ولایات مختلف در سراسر جهان محدودیت گشت و گذار وضع شد، اکثر مردم به خصوص جوان ها بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند و آنلاین هستند.

آنتونیو گوترش گفت: “حتی قبل از همه گیر شدن ویروس کورونا، از هر 5 جوان، یک تن  تحصیل، آموزش یا کار را فرا نمی گرفت و از هر چهار نفر یکی تحت تأثیر خشونت ها و  افراط گرایی قرار می گرفت”.

او ابراز تاسف کرد که هر ساله 12 میلیون دختر در حالی مادر می‌شوند که خود هنوز کودک هستند.

خبرنامه

گوترش در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد جوانان، صلح و امنیت گفت: “این ناامیدی‌ها و به صراحت، عدم پاسخگویی به آن ها توسط افراد قدرتمند، باعث کاهش اعتماد به نفس در مؤسسات سیاسی می شود.”

وی گفت: “وقتی چنین چرخه ای به وقوع بپیوندد، سوء استفاده از عصبانیت و ناامیدی جوانان برای گروه های افراطی بسیار آسان می شود.”

اما علی رغم این چالش ها، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که جوانان “هنوز راه هایی برای مشارکت، حمایت از یکدیگر، و تقاضا برای تغییر وجود دارد که از جمله می‌توان به تلاش ها برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *