جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تعهد چین و افغانستان برای ترویج مشترک طرح یک کمربند- یک جاده

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

چین و افغانستان متعهد شدند تا به طور مشترک طرح یک کمربند ـ یک جاده را ترویج بسازند تا به سود دو کشور و فراتر از آن باشد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه(8 ثور) در یک گفتگوی تلفنی، بر تقویت روابط دوجانبه تعهد کردند.

اتمر در این تماس گفت، افغانستان پیشرفت چین را در مقابله با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا تحسین می کند و از کمک های سخاوتمندانه این کشور برای تهیه تجهیزات پزشکی و به اشتراک گذاری تجربه در زمینه مبارزه با این ویروس، قدردانی می نماید.

این در حالی است که ابتکار یک کمربند ـ یک جاده با استقبال جدی افغانستان روبرو شده و از این‌رو دو کشور و سایر کشورهای منطقه از آن سود می برند.

اتمر افزود که افغانستان متعهد است به طور مشترک طرح یک کمربند ـ یک جاده را با چین ترویج کند و مشارکت استراتژیک خود در این طرح را به یک سطح جدید بالا ببرد.

وی گفت که افغانستان به ارتقاء روند صلح متعهد است و برنامه هایی را در مورد آتش بس کامل و آغاز مذاکرات بین الافغانی تشریح کرده است.

سرپرست وزارت خارجه گفت که افغانستان از نقش سازنده چین در روند صلح کشور بسیار قدردانی می کند و انتظار دارد که چین به طور مداوم با سایر کشورهای منطقه همکاری کند تا طالبان برای دستیابی به اجماع با دولت افغانستان به زودی وارد روند مذاکرات شود.

افغانستان همچنین خود را متعهد به همکاری های سه جانبه با چین و پاکستان دانسته و ابراز امیدواری کرده که چین همچنان به کابل برای بهبود روابط خود با اسلام آباد کمک کند.

 وانگ یی نیز به نوبه خود در این تماس تلفونی گفته که به عنوان همسایه افغانستان و شریک استراتژیک، هنگامی که افغانستان با مشکل روبرو شود، چین غایب نخواهد بود و بدون تردید کمک های خود را گسترش خواهد داد.

وی افزود: چین مجموعه ای از وسایل مورد نیاز آنتی ویروس را فورا برای افغانستان تأمین کرده و آماده است تا آنجا که می تواند، بر اساس نیاز افغانستان کمک کند.

وزیر خارجه پین با اشاره به این‌که امسال سی و پنجمین سالگرد تأسیس روابط دیپلماتیک چین و افغانستان است، گفت که چین مایل به همکاری با افغانستان برای تعمیق ساخت و سازهای مشترک یک کمربند ـ یک جاده و پیشبرد همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف به منظور بهره مندی مشترک دو کشور است.

وی بیان کرد، طرف چین از پیشنهاد مثبت دولت افغانستان در مورد روند صلح و آشتی این کشور حمایت می کند و امیدوار است که همه طرف های درگیر در این روند، باعث تقویت اعتماد به نفس، صبر و تحمل و رسیدن به یک اجماع سیاسی شوند.

وانگ یی به عنوان همسایه و دوست افغانستان تاکید کرد که چین همیشه به انتخاب مردم افغانستان احترام می گذارد و آمادگی دارد تا همچنان به پشتیبانی، میانجی گری و تسهیل روند صلح و آشتی در افغانستان ادامه دهد و همچنین نقش سازنده ایفا کند.

وی گفت، طرف چین هر گونه تلاشی که برای تقویت اعتماد متقابل و بهبود روابط بین افغانستان و پاکستان نیاز باشد را انجام خواهد داد و افزود که چین آماده است تا گفتگوهای وزرای خارجه سه جانبه را در زمان مناسب برای پیشبرد همکاری های خود انجام دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان