روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (27)؛ حدود 2 هزار مورد مبتلا و اهدای 2 هزار کیت تشخیصی ایران به افغانستان

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹ , , ,

 مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه (۹ثور) در یک نشست خبری گفت: “۱۲۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شامل ۲۱ مورد در هرات، ۱۵ مورد در کابل، ۱۵ مورد در قندهار، ۱۰ مورد در بلخ، ۹ مورد در لوگر، ۸ مورد در جوزجان، هفت مورد در هر یک از ولایت‌های پنجشیر، لغمان و پکتیا، شش مورد در هر یک از ولایت‌‌های غزنی و تخار، ۵ مورد در ننگرهار، دو مورد در هر یک از ولایت‌های هلمند، میدان‌وردک و کنر و یک مورد در هر یک از ولایت های بادغیس، بدخشان و کاپیسا می‌شود”.

29 مورد در قندهار و ننگرهار

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا نیز در لابراتورهای ولایات قندهار و ننگرهار ثبت شده است.

ریاست صحت عامه قندهار امروز سه شنبه (۹ثور) در یک خبرنامه گفته که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این ولایت ثبت و یک بیمار نیز در اثر آن جان باخته است.

از سویی سخنگوی والی ننگرهار گفته است که در لابراتوار این ولایت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شامل ۷ مورد در لغمان، ۵ مورد در ننگرهار و ۲ مورد در کنر ثبت شده است.

34 مورد مشکوک در میدان وردک

مقامات محلی در ولایت میدان وردک تایید کرده‌اند که یک زن مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت جان باخته است.

دفتر والی میدان وردک امروز سه شنبه (۹ثور) با نشر یک خبرنامه گفته است که یک زن ۵۵ ساله مشکوک به ویروس کرونا در شفاخانه ولایتی این ولایت جان باخته است.

رییس صحت عامه میدان وردک افزود، تاکنون ۳۴ نمونه مشکوک ویروس کرونا در این ولایت ثبت شده که از این میان، ۳ مورد مثبت بوده است. از این ۳ مورد مبتلا، یک تن بهبود یافته و دو تن دیگر در قرنطینه هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار مبتلا به کرونا در هرات بهبود یافته و یک تن نیز در قندهار جان  باخته است. با این آمار جدید، شمار بهبود یافتگان به ۲۲۸ و جان باختگان به ۵۸ تن رسیده است.

سفارت افغانستان در تهران نیز از اهدای دو هزار کیت تشخیصی و اقلام بهداشتی تخصصی از سوی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خبر داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *