ثبت 172 مورد جدید؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به یک‌هزار و 703 تن رسید

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲ , , ,

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند که در 24 ساعت گذشته، 172 مورد جدید ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز دوشنبه (8ثور) در یک نشست خبری گفت: “در 24 ساعت گذشته 172 مورد مثبت ویروس کرونا شامل 34 تن در بلخ، 33 تن در هرات، 27 تن در کابل، 21 تن در قندهار، 8 تن در پکتیا، 8 تن در بغلان، 7 تن در قندوز، 5 تن در سرپل و 5 تن در غور، چهار تن در هر یک از ولایات  نیمروز، سه تن در هر یک از ولایات فاریاب، ننگرهار، لغمان و خوست، دو تن در هلمند، و یک تن در هر یک از ولایات پکتیکا و پنجشیر ثبت شده است”.

مایار افزود، با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 33 ولایت کشور به یک‌هزار و 703 نفر رسیده که کابل، هرات، قندهار و بلخ به ترتیب بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ثبت 172 مورد جدید ویروس کرونا
ثبت 172 مورد جدید ویروس کرونا

او ادامه داد که در 24 ساعت گذشته، 13 فرد مبتلا به ویروس کرونا شامل 6 تن در پکتیا، 5 تن در هرات و دو تن در قندهار بهبود یافته‌ و شمار بهبودیافتگان به 220 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت تاکید کرد که همچنین در 24 ساعت گذشته 7 تن شامل دو تن در هرات، دو تن در بلخ و سه تن دیگر در ولایت های سرپل، کنر و قندهار در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و به این ترتیب شمار جان باختگان ویروس کرونا در افغانستان به 57 تن رسیده است.

مایار با بیان این‌که تنها ولایتی که تاکنون در آن شیوع ویروس کرونا ثبت نشده، ولایت نوستان است، تاکید کرد که شمار بهبود یافتگان این ویروس 13 درصد و و نیز شمار جان باختگان در افغانستان 3.34 درصد بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *