واکنش ریاست جمهوری به اعلامیه طالبان؛ حکومت اقدامات لازم برای صلح را انجام داده است!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲ , ,

ریاست جمهوری در واکنش به اعلامیه طالبان مبنی بر رد آتش بس، کاهش خشونت و ایجاد موانع برای صلح می گوید که حکومت تمام اقدامات لازم به شمول ایجاد تیم مذاکره کننده برای گفتگوهای مستقیم و رهایی بخشی از زندانیان طالب را عملی کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک شنبه (7ثور) در یک  رشته توییت  تأکید کرده است: “‏دولت افغانستان به هدف قطع جنگ و تامین صلح در کشور، به پیشنهاد کاهش خشونت‌ها و ‌آغاز گفتگوهای صلح با جانب طالبان لبیک گفت و تمام اقدامات لازم به شمول ایجاد تیم مذاکره کننده برای آغاز گفتگوهای مستقیم و صدور فرمان رهایی بخشی از جنگجویان طالب را عملی ساخت.”

sediq sediqi

صدیقی افزوده که ‏افزایش حمله های اخیر طالبان بر مردم و نیروهای امنیتی نشان می دهد که طالبان نه تنها به کاهش خشونت‌ها پایبند نیست، بلکه به خشونت‌های خود در برابر مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که ‏با وجود درخواست‌های مکرر دولت، علما، سازمان کشورهای اسلامی، سازمان ملل، امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا برای تامین آتش بس در ماه رمضان، طالبان هم‌چنان بر جنگ تاکید دارد.

این اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری در حالی مطرح می شود که گروه طالبان امروز با نشر یک اعلامیه، ضمن رد آتش بس و کاهش خشونت ها، حکومت را به ایجاد موانع و بهانه جویی برای عدم رهایی زندانیان این گروه متهم کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *