جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان: تقاضای مکرر آتش بس و کاهش خشونت غیرمنطقی و فرصت طلبی است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان در واکنش به درخواست مکرر برقراری آتش بس از سوی جامعه جهانی و حکومت افغانستان، گفته‌است، این تقاضاها غیرمنطقی و فرصت طلبی است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز یک شنبه (7ثور) در یک اعلامیه گفته است  گروه طالبان مسوولیت خود را برای صلح و پایان جنگ انجام داده است.

مجاهد افزوده،  مطابق با توافقنامه صلح، حکومت می بایست  ظرف 10 روز، 6 هزار زندانی این گروه را رها کند و آماده گفتگوهای بین الافغانی شود، اما حکومت در کنار این که رهایی زندانیان را به تعویق انداخته، تیم جامع گفتگوکننده را نیز معرفی نکرده است.

taliban

طالبان،حکومت افغانستان، امریکا، ناتو و متحدان آنها را به عدم عمل به تعهدات‌شان در قبال توافقنامه صلح متهم کرده و تاکید نموده که کمک مهمات از سوی ناتو به نیروهای دولتی، گامی تحریک کننده است.

گروه طالبان همچنان خواهان پیشرفت عملی در روند صلح و امنیت مطابق با توافقنامه صلح با امریکا شده است.

این در حالی است که حکومت افغانستان، سازمان ملل، سازمان همکاری‌های اسلامی، ناتو، امریکا، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر بارها برای مبارزه با ویروس کرونا خواهان برقراری آتش بس از سوی گروه طالبان شده اند. طالبان پیش از این نیز به درخواست‌ها برای برقراری آتش بس جواب رد داده بود.

شورای امنیت ملی افغانستان نیز روز گذشته اعلان کرد که طالبان پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا، خشونت‌ها را افزایش داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان