خلیلزاد: ماه رمضان فرصتی برای غنی و عبدالله است تا منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح دهند!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که ماه رمضان فرصتی برای  رهبران کشور، رییس جمهور غنی و عبدالله است تا منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

خلیلزاد امروز یکشنبه (7ثور)‏ در یک رشته توییت، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفته است: “در این ایام بی پیشینه، فرصت درون اندیشی و فکر کردن درباره دیگران، یک نعمت است.”

او تاکید کرده که ‏سلامتی مردم افغانستان و کشورشان به این بستگی دارد که همه جهت‌ها تمام انرژی شان را برای مبارزه با ویروس کرونا صرف کنند، که دشمن مشترک همه است.

ghani

‏خلیلزاد افزوده که ماه رمضان همچنان به طالبان فرصت می دهد که با پذیرش آتش بس برای امور بشری، تا پایان بحران صحی، خشونت را کاهش داده و عملیات تهاجمی نظامی خود را توقف دهند.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان خاطرنشان کرده که ‏حکومت و طالبان باید رهایی زندانیان را سرعت دهند.

به باور خلیلزاد، مبارزه با ویروس کرونا روند آزادی زندانیان را فوریت می‌بخشد و  حرکت به سوی مذاکرات بین الافغانی و روند صلح را تسهیل می‌کند.

این اظهارات خلیلزاد در حالی مطرح شده که تنش میان ارگ و سپیدار هنوز هم پابرجاست و دسته عبدالله عبدالله از نهایی سازی طرح حکومت مشترک با غنی و ارائه آن به میانجی گرها در هفته جاری خبر داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *