جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۶ فایده روزه داری که به لحاظ علمی ثابت شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

روزه عملی است که به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و در بسیاری از فرهنگ‌ها و مذاهب نقش محوری دارد. ثابت شده‌است که این عملِ غالبا مذهبی فواید زیادی برای بدن دارد. در این نوشتار با ۶ فایده روزه برای سلامتی آشنا خواهیم شد.

۱. با کاهش مقاومت انسولین، به بهبود کنترل قند خون کمک می‌کند

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که روزه می‌تواند کنترل قند خون را بهبود بدهد. مروری بر مطالعات انجام‌شده نشان داد که روزه منقطع و روزه یک روز درمیان به اندازه محدود کردن کالری در کاهش مقاومت انسولین موثر هستند.

کاهش مقاومت انسولین می‌تواند حساسیت بدن شما را نسبت به انسولین افزایش بدهد و به بدن کمک کند که گلوکز را از جریان خون‌تان به طور موثر به سلول‌ها برساند.

۲. با سرکوب التهاب سلامت کلی را بهبود می‌دهد

هرچند التهاب فرایند طبیعی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت‌هاست اما وقتی مزمن باشد می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

در یک مطالعه روی ۵۰ فرد بزرگسال، روزه‌داری متناوب به مدت یک ماه سطح نشان‌گرهای التهاب را کاهش داد.

۳. سلامت قلب را بهبود می‌دهد

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روزه‌داری می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که هشت هفته روزه متناوب می‌تواند سطح کلسترول بد و تری‌گلیسیرید را تا ۲۵٪ و ۳۲٪ به ترتیب کاهش دهد. در مطالعه دیگری نیز روی ۱۱۰ تن روزه‌داری به مدت سه هفته، سبب کاهش فشار خون شد.

۴. به کاهش وزن کمک می‌کند

خیلی‌ها روزه می‌گیرند تا وزن از دست بدهند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته روزه‌داری کوتاه‌مدت می‌تواند با افزایش سطح نوراپی‌نفرین متابولیسم را بالا برده و متعاقبا کاهش وزن را تسریع می‌کند. در حقیقت، مروری بر مطالعات انجام‌شده نشان داد که روزه می‌تواند وزن را تا ۹٪ کاهش دهد.

۵. می‌تواند پیری را به تاخیر بیندازد و طول عمر را افزایش دهد

مطالعات حیوانی زیادی نشان داده‌اند روزه‌داری می‌تواند طول عمر را افزایش دهد (۱،۲،۳).

در یک مطالعه‌، موش‌هایی که یک روز در میان روزه داشتند، تاخیر در پیری و افزایش طول عمر را به میزان ۸۳٪ تجربه کردند.

۶. به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

یک مطالعه درون‌کشتگاهی نشان داد که مواجه شدن سلول‌های سرطانی با چندین چرخه روزه‌داری به اندازه شیمی‌درمانی در به تاخیر انداختن رشد تومور موثر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان