موج دوم کرونا ویروس غیرقابل اجتناب است

توسط

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ , ,

اخیرا مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، تدرس آدانوم، صریحاً اظهار داشت که ” هنوز بدترین اتفاق برای‌مان رخ نداده‌است “.

اطلاعات به روز شده در تاریخ ۲۱ اپریل ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۷۶،۰۰۰ نفر در اثر کرونا ویروس در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند. هرچند این رقم بسیار ناگوار است اما کارشناسان ادعا می‌کنند که جهان از نظر شیوع بیماری هنوز به اوج نرسیده و احتمالاً موج دوم ویروس، آشفتگی حاضر را ادامه خواهد داد.

اگرچه شیوع این بیماری به طور کلی بسیار پیچیده است، و هنوز ناشناخته‌های زیادی در مورد مهار و درمان کووید-۱۹ وجود دارد، اما دو دلیل بالقوه برای احتمال وجود موج دوم ارائه شده‌است.

فشار برای کاهش محدودیت‌ها

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کنترل شیوع ویروس تاکنون، مداخلات دولت‌ها و رهبران جهان در ترغیب شهروندان به ماندن در خانه و فاصله‌گیری اجتماعی است. اما به دلایل مختلف، این مسئله به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. یکی از بارزترین دلایلی که اخیراً مورد استناد قرار گرفته، آشفتگی فزاینده اقتصادی است، به حدی که اقتصاددانان معتقدند باید بین فاصله‌گیری اجتماعی و رونق مجدد اقتصاد یکی از انتخاب کرد. رهبران دولت‌ها به ویژه در ایالات متحده با فشار روبرو روبرو هستند، زیرا ناآرامی‌ها و اعتراضات به تعطیلی‌ها در حال افزایش است.

یافتن یک راه‌حل پایدار دشوار است

ماهیت ویروس‌ها این است که تغییر شکل داده و سازگار می‌شوند به همین دلیل کارشناسان معتقدند که کرونا ویروس می‌تواند به یک ویروس فصلی مانند آنفولانزا تبدیل شود، بنابراین وجود موج‌های دیگر این بیماری کاملا ممکن است. به علاوه، یک واقعیت آشکار این است که حتی تولید اولیه‌ واکسن کووید-۱۹ زمان زیادی طول می‌کشد، چه برسد به اقدام برای تولید انبوه. به احتمال زیاد جهان حتی برای شروع فرونشاندن این بیماری به صدها میلیون دوز دارو نیاز دارد.

این فاکتورهای حیاتی نشانی از یک واقعیت مهلک احتمالی هستند. کاهش محدودیت‌های دولت و اقدامات محافظتی بدون وجود درمان، ممکن است مقدمات بروزِ چند موج کشنده در آینده باشد. بنابراین، دولت‌ها باید همچنان به اعمال روش‌های مهار بیماری ادامه بدهند، زیرا عدم انجام این کار در طولانی مدت مشکلات عدیده‌ای را در پی خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *