غنی در کنفرانس با نمایندگان کشورهای کمک کننده؛ امیدواریم طالبان پیشنهاد آتش‌بس حکومت را بپذیرد!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی در یک کنفرانس ویدیویی با نمایندگان کشورها و سازمان های کمک کننده به افغانستان، اعلام کرده که حکومت به طالبان پیشنهاد آتش بس داده و امید دارد این پیشنهاد از سوی طالبان پذیرفته شود.

 ارگ ریاست جمهوری امروز پنجشنبه(4ثور) در یک خبرنامه گفته است که رییس جمهور غنی، عصر روز گذشته برنامه ملی دولت افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا را با سفرای کشورهای کمک کننده و همکار مقیم افغانستان به شمول سفرای اتحادیه اروپا، نمایندگان بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، صندوق بین المللی پول و سایر سازمان های مهم، شریک کرده است.

غنی در این کنفرانس هدف اساسی این برنامه ملی را مبارزه با تمام عواقب ویروس کرونا، مصونیت غذایی، جلوگیری از تاثیرات منفی آن بر اقتصاد، حفظ همکاری های منطقه‌ای به ویژه همکاری با پاکستان، هند و کشورهای آسیای میانه از طریق باز گذاشتن سرحدات به خاطر جریان اموال و مواد خوراکی به افغانستان خوانده است.

وی در این نشست از کمک های مالی تمام کشورها، بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، سازمان غذایی و سازمان صحی جهان، اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول، ناتو، هند و کشورهای آسیایی که تدابیر خاصی را برای واردات مواد خوراکی به افغانستان، به اساس شرایط خاص ناشی از تهدید ویروس کرونا گرفته اند، قدردانی کرده است.

Ghani

رییس جمهور در این نشست تاکید کرده که “ما به طالبان آتش بس را پیشنهاد کردیم و امیدواریم آنان پاسخ مثبت بدهند؛ در غیر آن اگر طالبان تهدید کرونا را به درستی درک نکند، این باعث فاجعه بیشتر انسانی خواهد شد.”

او همچنان افزوده که رهایی زندانیان از سوی حکومت افغانستان گامی برای تقویت روند صلح بود تا گفتگوهای مستقیم بین حکومت افغانستان و طالبان آغاز شود.

رییس جمهور با بیان اینکه برای کمک رساندن به شهروندانی که زیر سایه طالبان قرار دارند، توجه می کند، گفته که در کابینه صلاحیت فوق العاده به وزارت صحت عامه داده شد تا بدون تاخیر که تنها یگانه معیار حسابدهی و شفافیت است، اقدامات خویش را انجام دهد.

غنی همچنان از نمایندگان کشورها و سازمان های کمک کننده به افغانستان خواسته در قسمت بلندبردن کیفیت خدمات صحی در افغانستان بیشتر توجه کنند تا در چارچوب یک برنامه منظم، خدمات به تمام مردم افغانستان عرضه شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *