خواست والی کابل: مالکان دکان و آپارتمان‌ها از دریافت کرایه صرف نظر کنند!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

والی کابل می گوید، در وضعیت قرنطین این شهر به دنبال شیوع ویروس کرونا، افرادی که دکان ها و جایدادهای دولتی را به کرایه گرفته اند، کرایه نمی پردازند و افراد حکمی و شخصی نیز ضرر دکان داران را در نظر گرفته و از دریافت کرایه در جریان وضع محدودیت ها صرف نظر کنند.

بعقوب حیدی که امروز پنجنبه(4ثور) در نشست خبری ارایه گزارش یک‌ماهه‌ کمیته اضطراری کابل برای مبارزه با ویروس کرونا سخن می‌ گفت، از کرایه‌نشین‌هایی که در روزهای قرنطین متضرر شده‌، خواست که به مالکان دکان‌ها و خانه‌ها کرایه نپردازند.

حیدری تأکید کرد، در صورتی که مالکان دکان‌ها و خانه‌ها خواست او را جدی نگیرند، بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

heidari kabul

او ایجاد تیم های صحی نظارتی در دروازه های ورودی کابل، توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک برای نظارت خانه ها، ادارات و شهرداری کابل، ایجاد تیم های اسکریننگ در فرودگاه، جمع آوری و انتقال معتادین، دواپاشی نواحی 22گانه و ولسوالی های نزدیک و تنظیم 21 امبولانس برای انتقال بیماران کرونایی و افراد مشکوک را از فعالیت های عمده تحت هدایت خود در نزدیک به یک ماه اخیر برای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد.

والی کابل اضافه کرد که برای مراقبت از افراد مشکوک و بیمار ویروس کرونا در کابل در حدود یک هزار بستر تهیه شده و آمادگی برای ایجاد 16 هزار بستر وجود دارد.

او با اشاره به روند کمک ها به مردم گفت، تا اکنون برای 180 هزار خانواده نیازمند در نواحی 22گانه و 14 ولسوالی کابل،  از سوی حکومت کمک 50 کیلویی گندم صورت گرفته و همچنان 22 هزار نفری که از لیست باز مانده بودند، این کمک ها را دریافت کردند.

یعقوب حیدی همچنان تاکید کرد که کمیته اضطرار کابل، از امروز تدابیر جدی را برای نظارت از قیمت ها روی دست گرفته و در صورت تخلف، دکان های متخلفین مسدود شده، اموال شان ضبط و حتی زندانی خواهند شد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به یک هزار و 226 تن رسیده که بیشتر آن در ولایت کابل قرار دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *