غنی: تلاش داریم از رفتن به مرحله سوم شیوع کرونا جلوگیری کنیم/ توزیع نان و مواد خوراکی آغاز می شود

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی می گوید که حکومت تلاش دارد که با تدابیر واقعی و بنیادی، حالت کنونی را حفظ کرده و از رفتن به مرحله سوم شیوع ویروس کرونا، یعنی فلاکت جلوگیری کند.

اشرف غنی امروز سه شنبه(2ثور) در پیامی ویدیویی در مورد ویروس کرونا، ضمن قدردانی از کارکنان صحی، یک بار دیگر از مردم خواست در خانه های خود بمانند و به توصیه های وزارت صحت عامه گوش دهند.

او افزود، مردم افغانستان و جهان روزهای سختی را می گذرانند و نباید ناامید شوند، حکومت تمام تلاش خود را می کند که در این روزها به مشکلات مردم رسیدگی کند.

غنی با بیان این‌که دولت برای کم ساختن فقر و تنگدستی ناشی از آفت کرونا اقدامات مشخصی را انجام داده و قرار است تدابیر اساسی بیشتری را نیز انجام دهد، افزود، تدابیری که روی دست حکومت است، عمدتا روی خدمت رسانی به فقیرترین‌های جامعه متمرکز است.

ghani4

او تاکید کرد که قرار است به زودی از طریق نانوایی‌های شهر، مساجد در ولسوالى ها، شوراهای انکشافی دهات و دیگر نهادها، توزیع نان، مواد خوراکی و دیگر نیازمندی های ابتدایی و اساسی قشر آسیب پذیر فراهم شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد که همچنان چند پروژه بزرگ زودثمر که تعداد زیادی از شهروندان در آن استخدام و با رعایت فاصله بین افرد، مشغول کار خواهند شد، آغاز می شود.

غنی تاکید کرد که ویروس کرونا آفت آنی و غافلگیر کننده بوده و حکومت هیچ نوع آمادگی از قبل برای مبارزه با آن نداشته است.

او اضافه کرد که ویروس کرونا اکثر کشورهای دنیا را سراسیمه ساخته و جدی گرفتن این ویروس در روزهای نخست از سوی حکومت، باعث شده تا امروز تعداد جان باختگان در مقایسه با ممالک دیگر کم تر باشد.

رییس جمهور تاکید کرد که در این راستا به همکاری فرد فرد مردم نیاز دارند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به یک هزار و 96 تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *