نیکوکاری در زمانه کرونایی(5)؛ همیاری زوج دیگر نماد تغییر نسلی در افغانستان

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ , ,

بهار و تابستان و گاهی حتی خزان و روزهای از زمستان فصل برگزاری جشن عروسی‌ها و مراسم نامزدی زوج‌ها است. وقتی از خیابان‌ها می‌گذری گل‌فروشی در تکاپوی گل زدن موترهای عروس و داماد است و صالون‌های عروسی پر از شلوغی خانواده‌ها.

اما حالا با شیوع کرونا این برنامه‌ها متوقف شده و زوج‌ها عده‌یی منتظر پایان این بحران هستند و تعدادی دیگر ولی از این فرصت استفاده کرده‌ و سعی می‌کنند یادی ماندگار از خود به جا بگذارند.

بشیر بیگزاد و راضیه الفت یکی از زوج‌های دیگری است که در سلسله گزارش‌های نیکوکاری در زمانه کرونا به آن‌ها پرداخته‌ایم.

بسته‌های بهداشتی در دایکندی و بامیان

این زوج جوان که می‌خواست امسال جشن نامزدی خود را برگزار کنند ولی با شرایط کنونی رو به رو شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند مصرف این جشن را برای نیازمندان اختصاص دهند.

بشیر بیگزاد از پنجاب بامیان است و راضیه الفت از میرامور دایکندی. آن‌ها 140 بسته بهداشتی را آماده کرده‌اند تا به خانواده‌های نیازمند که قادر نیستند وسایل و مواد بهداشتی را برای خود تهیه کنند، توزیع نمایند.

این زوج 120 هزار افغانی را به این کار اختصاص داده‌اند و تمام آن مواد بهداشتی خریداری کرده‌اند.

140 بسته بهداشتی یا پکج بهداشتی این زوج شامل ماسک، مواد ضدعفونی، مایع دستشویی و صابون می‌شود که در بسته بندی‌های منظم به دو بخش 100 بسته برای خانواده‌های نیازمند دایکندی و 40 بسته برای خانواده‌های نیازمند پنجاب بامیان در نظر گرفته شده است.

کمک به نیازمندان

بشیر بیگزاد در گفتگو با خبرنامه گفت: “در این شرایط که همه مردم به ویژه مردم فقیر با مشکلات و دشواری‌های زیادی رو به رو هستند. این کمک‌ها می‌توانند برای آنان رفع نگرانی و یا کاهش از مشکلاتشان را به همراه داشته باشد. ما این بسته‌ها را به ریاست صحت عامه دو ولایت سپرده‌ایم تا از طریق تیم‌های سیار ریاست صحت عامه در ولسوالی‌ها و روستاهای دور افتاده بین مردم توزیع گردد.”

آقای بیگزاد و خانم الفت‌ هر دو تا پایان مکتب خود در زادگاه‌شان زندگی کرده‌اند اما پس از آن به کابل آمده ادامه تحصیل داده‌اند.

خانم الفت در دانشگاه پولی تخنیک درس خوانده و اکنون سرپرستی ریاست شهرسازی و اراضی دایکندی را به عهده دارد.

بشیر بیگزاد نیز در گذشته در کنار مکتب با پدرش در دکان او کار می‌کرده ولی پس از شروع لیسانس و آمدن به کابل و دریافت لیسانسش اکنون شرکت ساختمانی دارد و در پروژه‌های دولتی مشغول به کار است.

زمانی که این زوج تصمیم گرفتند هزینه جشن نامزدی‌شان را طور دیگری به مصرف برسانند خانواده‌ها نیز از آنان استقبال کرده‌اند.

آقای بیگزاد گفت که “از خانواده‌های مان سپاس گزارم که به تصمیم ما احترام گذاشته‌اند و در این قسمت با ما همکاری کرده‌اند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *