روانشناسی رنگ ها: رنگ مورد علاقه تان چه چیزی در مورد شخصیت تان می گوید؟

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ,

مطالعات زیادی در طول سال‌ها (۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و اخیرا ۲۰۱۹) اطلاعاتی را در مورد شخصیت آدم‌ها بر اساس روانشناسی رنگ‌ در اختیار ما گذاشته‌اند. در این نوشتار با برخی از ویژگی‌هایی شخصیتی طرفداران هر رنگ آشنا خواهیم شد!

قرمز

قرمز رنگی جسورانه است که با هیجان، اشتیاق، خطر، انرژی و عمل همراه است. شاید دیده‌باشید که برخی برندها برای دکمه‌های “فراخوانی به اقدام” از رنگ قرمز استفاده می‌کنند ( مثلا، همین حالا سفارش دهید).

ویژگی‌های شخصیتی: جسور، جستجوگر، عاشق ماجراجویی، کمی عجول.

نارنجی

نارنجی اغلب نشان‌دهنده خلاقیت، شادی، آزادی، موفقیت و تعادل است. بازاریابان ممکن است از این رنگ برای جلب توجه شما به یک یادداشت مهم در وبسایت‌شان استفاده کنند.

ویژگی‌ها شخصیتی: بازیگوش، شاد، اجتماعی و احتمالا برون‌گرا؛ شما از گفتگوهای عمیق لذت می‌برید؛ دوست دارید در میهمانی‌ها میزبانی کنید؛ دوست دارید مستقیما وارد عمل شوید و کارها را به انجام برسانید.

زرد

زرد نشانه خوشبختی، مثبت بودن و گرماست. برندها در لوگویشان از زرد استفاده می‌کنند تا مخاطب هنگام دیدن محصولات‌شان حس شادی داشته باشد.

ویژگی‌های شخصیتی: مثبت، خوش‌بین،‌شاد، ماجراجو، آرامش‌دهنده به سایرین؛ شما به هر کسی که می‌بینید شادی و لبخند می‌دهید.

آبی

آبی رنگ پایداری، هماهنگی، صلح و اعتمادپذیری است. برندهایی که می‌خواهند به دلیل دوام، استحکام و اطمینان‌پذیری شناخته شوند، در لوگوهایشان از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های شخصیتی: قابل‌اعتماد، نجیب، دلسوز، آرام، وفادار، قوی؛ در زمینه خلاقیت، شما بهترین شیوه را برای کار کردن می‌سازید و در صورت بروز موانع، به بهترین نحو سازگار می‌شوید.

سبز

سبز می‌تواند نشان‌دهنده رشد، باروری، سلامتی، ثروت یا سخاوت باشد. این رنگ گاهی با مفاهیم منفی مانند حسادت همراه است.

ویژگی‌های شخصیتی سبز: اهل عمل، متواضع، عاشق نصیحت کردن، عاشق کمک به دیگران؛ شما از بیرون رفتن لذت می‌برید و تعادل در زندگی برای‌تان اهمیت دارد؛ در زمینه خلاقیت، معمولا موقعیت را از قبل تحلیل می‌کنید؛ شما حلال مشکلات هستید و غالبا افکار نوآورانه‌ای می‌یابید.

بنفش

بنفش می‌تواند نشان‌دهنده وفاداری، قدرت، برتری، خرد و معنویت باشد. این رنگ می‌تواند بلندپروازانه تلقی شود بنابراین برندها کمی از آن را به صورت برجسته با رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند (مثل یاهو، هالمارک).

ویژگی‌های شخصیتی: تیزهوش، دلسوز؛ شما چیزهای خاص را دوست دارید؛ عاشق خلاقیت هستید و گاهی الهام می‌گیرید و روی کاری که می‌خواهید یاد بگیرید تمرکز می‌کنید.

صورتی

صورتی اغلب زنانگی، بازیگوشی و عشق را نشان می‌دهد اما به عنوان یک رنگ نابالغ نیز تلقی می‌شود. این رنگ در اسباب‌بازی‌ها و بعضی برندها برای نشان دادن زیبایی و جذابیت (مثل ویکتوریا سیکرت) استفاده می‌شود.

ویژگی‌های شخصیتی: بازیگوش، شاید کمی ساده‌لوح؛ شما از بیان احساسات‌تان باکی ندارید؛ عشق و خانواده برای‌تان اهمیت دارد.

 سفید

سفید غالبا با خلوص، تمیزی و نظم همراه است. برندها از رنگ سفید برای متعادل کردن رنگ‌های تند مثل قرمز استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های شخصیتی: آرام، طرفدار صلح، معصوم، کمی ساده‌لوح؛ شما همه چیز را تمیز و منظم دوست دارید؛ شما طرفدار شروع تازه و جبران شکست هستید.

سیاه

سیاه می‌تواند جسارت،خاص بودن، رمز و راز، فتنه و قدرت را نشان دهد. غم و اندوه و تاریکی هم از دیگر مفاهیم مرتبط با این رنگ هستند.

ویژگی‌های شخصیتی: جسور، اهل ریسک، قابل اعتماد، گاهی کمی بی‌فکر، جدی؛ شما شخصیت محکمی دارید و خواهان محترم شمرده شدن از سوی همتایان‌تان هستید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *