جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

نیکوکاری در زمانه کرونایی(4)؛ امید عظیم‌بیگ، خلاقیت در یاری شهروندان کابل در جریان قرنطینه

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

 آیا در صفحات فسبوک هشتگ “دخانه باش و فقط امرکو” را دیده‌اید. و یا هم حتما تا حال به هشتگ “خانه بمانید و کتاب بخوانید” گذری داشته‌اید.

روزهای قرنطین بیشتر از همیشه صفحات اجتماعی را شلوغ و پر سر و صدا کرده است. چالش‌های مختلف، انعکاس نیکوکاری‌های شهروندان از جمله موارد دیدنی‌ و خواندنی‌ در فیسبوک، توییتر و دیگر صفحات اجتماعی می‌باشد.

در شماره‌ دیگری از نیکوکاری در زمانه کرونایی، امید عظیم بیگ توانسته طور دیگری با شهروندان کابل همکاری کند.

“دخانه باش و فقط امرکو”

او در این روزها که بسیاری‌ها از بیرون آمدن و به بازار رفتن هراس دارند و عده‌یی توانایی خرید برای خانه‌شان را ندارند با نشر یک مطلب که با هشتگ “دخانه باش و فقط امرکو” منتشر شده گفته که می‌تواند مواد و وسایل مورد نیاز خانواده‌ها را خریداری کرده آن را به درب منزل شان برساند.

او برای این کار شماره وتس آپی گذاشته تا هر خانواده که دوست دارند لیست موارد مورد نیاز خود را ارسال کنند و اجناس را بدون بیرون آمدن از خانه خود به دست آورند با او در تماس شوند.

امید عظیم‌بیگ روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه را به دریافت لیست‌ها اختصاص داده تا در این روزهایی که وظیفه است، لیست ها را جمع آوری کند و روزهای طاق یعنی یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه پس از خریداری اجناس آن را به خانواده‌ها توزیع کند.

او ابتدا خودش از پول شخصی خود این خرید را انجام می‌دهد و پس از تحویل اجناس به افراد مورد نظر پول اجناس را می‌گیرد.

امید عظیم‌بیگ روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه را به دریافت لیست‌ها اختصاص داده تا در این روزهایی که وظیفه است، لیست ها را جمع آوری کند و روزهای طاق یعنی یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه پس از خریداری اجناس آن را به خانواده‌ها توزیع کند
امید عظیم‌بیگ روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه را به دریافت لیست‌ها اختصاص داده تا در این روزهایی که وظیفه است، لیست ها را جمع آوری کند و روزهای طاق یعنی یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه پس از خریداری اجناس آن را به خانواده‌ها توزیع کند

این کار او از 28 حمل شروع شده و استقبال خوبی داشته است. تا کنون او برای 6 خانواده موارد نیازشان را خریداری کرده و امروز به خانه‌هایشان برده و تحویل داده است.

هر کدام این خانواده ها به اندازه 4 هزار برای خانه‌شان خریداری کرده‌اند.

او در این مورد به خبرنامه گفت: “با درک این شرایط دوست داشتم به اندازه توانایی‌ام به همشهری‌هایم کمک کنم به همین خاطر فکر کردم با این که توانایی مالی ندارم اما می‌توانم از توانایی جسمی خود استفاده کرده و خرید خانواده‌ها را انجام داده به آنان برسانم. اکنون من خرید انان را انجام می‌دهم و به درب منزلشان می‌رسانم بدون هزینه رفت و برگشت و کاملا رایگان فقط پول خرید آنان را می‌گیرم.”

“خانه بمانید و کتاب بخوانید”

اما این تنها کاری نیست که امید عظیم‌بیگ آن را انجام داده باشد بلکه او قبلا نیز در شروع قرنطین در کابل متنی نشر کرد که در آن از شهروندان خواست تا در روزهای قرنطین که در خانه هستند کتاب بخوانند و به آنان گفت می‌تواند کتاب‌های مورد نظر آنان را به دست‌شان در منزل برساند.

او تاکنون که سه هفته از شروع کارش می‌گذرد بیشتر از 1 هزار و 500 جلد کتاب توزیع کرده است که نزدیک به 300 جلد آن به صورت فزیکی توزیع شده و باقی آن کتاب های الکترونیکی بوده است.

آقای عظیم‌بیگ این کتاب‌ها را از کتاب‌های داشته خود به مردم توزیع می‌کند و به تاز‌گی در این روزها بیش از 80 کتاب جدید خریداری کرده است که آن هم به سفارش مخاطبینش می‌باشد.

امید عظیم‌بیگ هیچ وسیله نقلیه‌یی برای انتقال کتاب‌ها و یا اجناس مورد نیاز مردم ندارد بلکه او با استفاده از موترهای لینی این کار را می‌کند و مصرف رفت و آمدش به عهده خودش می‌باشد. او با استفاده از کارت خود و کارت جواز گشت و گذار موتر در سطح شهر این کار را انجام می‌دهد.

او در منطقه دوغ‌آباد و در ناحیه 6 زندگی می‌کند و در یکی از شرکت‌های خصوصی با میزان درآمد 200 دالر در ماه کار می‌کند.

آقای عظیم بیگ از فاریاب است و در سال 1388 کفاشی می‌کرده و همیشه در سدد این بوده تا روزی بتواند کتاب بخواند و به جای کفش و وسایل کفش دوزی کتاب و قلم به دست بگیرد. همین باعث شده تا او با تلاش خود بتواند در این روزهای بحرانی کمک دست شهروندان کابل باشد و برای آنان سهولتی هر چند کوچک ایجاد کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان