جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلاقیت در زمانه کرونایی؛ جالب ترین سرگرمی های کاربران افغان فضای مجازی چگونه است؟

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

 چند روز پیش، در حال مرور صفحه اینستاگرام خود بودم که ناگهان متوجه پیامی شدم که یکی از دوستانم مرا در آن تگ کرده بود.

طوری که من آن دوستم را مدت زیادی شده بود که از نزدیک ندیده بودم، و از آنجا که تقریباً بیشتر از یک ماه می شد که در خانه قرنطین بودم، کنجکاو شدم که پیام را باز کنم که چه می تواند باشد. با باز نمودن آن پیام، با یک چالش جالب به نام “من فقط یک کودک هستم” روبرو شدم که روش آن استفاده از عکس های قدیمی و شریک ساختن آن در صفحه کاربردی خود بود.

 سپس، این چالش من را وادار ساخت تا در پی دیگر موضوعات سرگرمی که مردم با آنها مشغول هستند، جستجو کنم.

از آنجایی که قیودات گشت و گذار در شهر و ولایات وضع شده است، مردم در سراسر جهان با ماندن در خانه راه هایی را برای سرگرمی خود و بیرون شدن از انزوا پیدا کرده اند.

چندین هفته از زمان بسته شدن مدارس و اماکن کار بخاطر شیوع ویروس کرونا سپری می شود و مردم در حال وفق با شرایط فعلی اند. همزمان با این، ماندن در قرنطینه مردم را به حدی از خلاقیت ها سوق داده است که به ابتکارات سرگرمی بپردازند.

پس از مدتی از ویب گردی، با چالش های جدید و جالبی روبرو شدم، از جمله: “چالش فزیک بدن” که در این مورد، یکی از کاربران صفحات اجتماعی، حرکات ورزشی را انجام می دهد و بعد از آن ده دوست خود را در آن تگ میکند و آنها را به این چالش دعوت می کند تا این کار را انجام دهند.

در چالش دیگر، یک کاربر اسم فیلمی را با درج نمودن هشتگ پست می کند و از دوستان خود دعوت می کند تا درباره آن نقد و نظر ارائه کنند. بعضی از شاعران نیز در یک ساعت مشخص در فیسبوک یا اینستاگرام لایف می شوند و به صورت زنده با دوستان خود به شعرخوانی می پردازند.

برخی از افراد مشهور نیز سعی کرده اند تا چالش خود شان را همه گیر بسازند، طوری که چند تن از دوستان خود را تگ می کنند و از آنها می خواهند تا آهنگ خاصی را به طور زنده اجرا کنند، و یا هم سوالاتی را در مورد رابطه های شخصی شان مطرح می کنند که باید جواب بدهند.

در بین این همه چالش ها، یکی از جالب ترین آن که نظر من را بیشتر جلب کرد، چالش توانمندی زنان بود.

در این چالش، زنی یا دختری ده تن از دوستان خود را که با آنان سروکار دارند را تگ می کند و درباره شخصیت، رفتار و خصوصیت ها آنان می نویسد.

سحر نوری، یکی از کاربران اینستاگرام به خبرنامه گفت: “من به راه هایی فکر می کنم که بتوانیم از طریق هنر ارتباط برقرار کنیم. همه ما از حد معمول از هم جدا شده ایم. بسیاری از ما فقط معلمان مکتبی ناخواسته برای فرزندانمان تبدیل شده ایم. این طور که معلوم است، قرار است مدت بیشتری را در خانه بمانیم. بیایید مشغول باشیم سعی کنیم هر روز هفته تکالیفی را انجام دهیم که می تواند به تنهایی خود ما یا خانواده ما کمکی باشد.”

با این حال، این خوب است که جوانان علی رغم قرنطینه بودن، در حال یافتن راه هایی برای معاشرت هستند. در واقع، این تحولات نعمتی هستند برای اینکه در زمان قرنطینه ماندن در خانه، از کسل شدن و خستگی رهایی یابیم.

مصطفی مهرزاد، مدیر دیپارتمنت فدراسیون های فوتبال مرکز آسیا در گفتگو با خبرنامه نیز گفت: ” استفاده از صفحات مجازی در طی چند هفته گذشته بسیار زیاد شده است و این چالش ها راهی است برای اینکه مردم با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و در حالی که مجبور هستند در خانه بمانند ، سرگرم باشند.”

مردم در حالی با این چالش های صفحات مجازی سرگرم اند که این روند برای همیشه دوام نخواهد داشت.

سحر نوری اضافه کرد: “وقتی که قرنطینه تمام شود، با اینکه به عادات قدیمی خود برمی گیردیم، احتمالاً شخصیت ما هم به حالت عادی بر می گردد.”

اما برای فعلا! چالش های زیادی موجود است که با آن سرگرم باشیم. فراموش نکنید که دوستان خود را تگ کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان