جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پانزده قرنطین و ۹ راه برای غلبه بر آن

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اصطلاح جدیدی که چند هفته‌ اخیر در فضای رسانه‌های اجتماعی پدیدار شده‌، اصطلاح «پانزدهِ قرنطین» است که از روی عبارتِ آمرکاییِ «پانزدهِ سال اولی» ساخته‌شده، به معنای مقدار افزایشِ وزنی (۱۵ پوند یا حدود ۷ کیلوگرم) که دانشجویان در سال اول دانشگاه تجربه می‌کنند. البته حالا مردم نگران اضافه وزنی هستند که در طول دوران قرنطینه خواهند داشت زیرا در دوران فاصله‌گیری اجتماعی سطح استرس و متعاقبا حجم غذای مصرفی‌شان افزایش یافته‌است.

چرخه‌ خوردن ناشی از استرس

اگر شما هم در این فکر هستید که چرا مدام ولع خوردن دارید، باید بدانید که تحقیقات نشان داده استرس، ترس و نگرانی سبب می‌شود که به دنبال خوردن شیرینی‌جات، چربی‌ها و کربوهیدارت‌ها باشیم. در واقع این غذاها به عنوان داروی آرامش‌بخش در زمان استرس عمل می‌کنند.

اما آنچه در کوتاه-مدت ارضا‌ءکننده به نظر می‌رسد در طولانی-مدت مشکل‌آفرین خواهد‌بود! این خوردن آرامش‌بخش ما را در دام چرخه خوردن استرسی می‌اندازد و در نهایت خود منجر به افزایش استرس و مشکلات جدی‌تر چون بیماری قلبی،‌ دیابت، چاقی، افسردگی و اضطراب می‌شود. به علاوه، بسیاری از ما پرخوری می‌کنیم چون بیکاریم و احساس ملالت داریم!

در اینجا ۹ راهکار برای غلبه بر پانزدهِ قرنطین می‌بینید:

۱. هر سه ساعت یک وعده غذا یا میان‌وعده بخورید و یک برنامه‌ی غذایی بریزید. این کار می‌تواند به جلوگیری از خوردن بدون فکر کمک کند.

۲. زمان خوردن و مقدار غذایی که می‌خورید در یک دفتر یادداشت کنید.

۳. عاقلانه خرید کنید. آشپزخانه‌تان را با مواد غذایی سالم و مغذی پر کرده و قفسه‌ها را خالی از خوراکی‌های بی‌ارزش نگه دارید.

۴. سایز وعده‌ّها و میان‌وعده‌ها را مشخص کنید و بیش از آنچه تعیین کرده‌اید، نخورید.

۵. تا جایی که امکان دارد، به برنامه‌ روزانه قبل از شیوع کووید-۱۹، پایبند بمانید.

۶. به طور ذهن‌آگاه غذا بخورید. جایی بنشینید، و به آرامی از عطر و طعم غذای‌تان لذت ببرید. به این ترتیب معده‌تان هم زمان کافی برای ارسال پیام سیری به مغز‌تان دارد.

۷. فعال بمانید. از پله‌ها بالا و پایین بروید، یا با یک برنامه ورزشی آنلاین، در خانه تمرین کنید.

۸. با دوستان یا اعضای خانواده‌تان تماس بگیرید و درباره احساسات‌تان صحبت کنید. بیرون ریختن احساسات می‌تواند به مهار خوردن بی‌رویه کمک کند.

۹. خوراکی‌های مغذی بخورید. بدنی که مواد مغذی کافی دریافت می‌کند، مقاومت بیشتری در برابر استرس دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان