جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

آموزش های زندگی؛ سردردهای جنسی در زنان و مردان چگونه است؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سردردهای جنسی در اثر فعالیت جنسی به خصوص ارگاسم رخ می‌دهند. ممکن است فرد با افزایش هیجان جنسی نوعی درد مبهم را در سر و گردن خود حس کند. یا نوعی سردرد ناگهانی را درست قبل یا در طول ارگاسم تجربه کند (سردرد ارگاسمی).

چه چیزی سبب بروز سردردهای جنسی می‌شود؟

 هرچند هر دو نوع سردرد می‌توانند در هر زمانی از رابطه جنسی رخ بدهند، اما دلایل بروز آنها متفاوت است. سردرد خفیف جنسی به دلیل منقبض شدن عضلات سر و گردن در اثر هیجان جنسی ایجاد می‌شود. سردرد ارگاسمی، در اثر افزایش ناگهانی فشار خون و متعاقبا اتساع عروق خونی رخ می‌دهد و در اثر تحرک بدتر هم می‌شود.

چه کسانی دچار سردرد جنسی می‌شوند؟

مطابق با یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، احتمال بروز سردردهای جنسی در مردان بالاتر است. افراد مبتلا به میگرن نیز بیش از بقیه مستعد تجربه سردرد جنسی هستند.

درمان

سردردهای جنسی معمولا در اثر یک اختلال جدی ایجاد نمی‌شوند، بنابراین خوردن یک مسکن بدون نسخه برای تسکین علائم آن کافی است. داروهای تجویزی مثلِ بتا بلاکرها و تریپتان نیز در رفع سردردهای جنسی موثر هستند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

 در برخی موارد، سردرد در طول رابطه جنسی ممکن است نشانه‌ی یک مشکل جدی باشد. برخی از مشکلات جدی که ممکن است سبب سردرد در طول رابطه شوند، عبارتند از:

– عفونت‌ها

بیماری سرخرگ کرونری

– خونریزی مغزی

– سکته مغزی

– تومور

آنوریسم

سردردهای جنسی که دلایل ریشه‌ای دارند، معمولا با حالت تهوع، استفراغ، خشکی گردن و از دست دادن هوشیاری همراه هستند.

آیا سردردهای جنسی قابل پیشگیری هستند؟

در صورتی که سردردهای جنسی را تجربه می‌کنید اما علت آن وجود یک بیماری ریشه‌ای نیست، داکترتان ممکن است یک داروی روزانه را برای جلوگیری از سردردهای آینده تجویز کند.

برای جلوگیری از سردرد ارگاسم به غیر از مصرف دارو، کار زیادی از عهده‌تان برنمی‌آید، اما می‌توانید در طول رابطه نقش منفعل‌تری داشته باشید و با این کار به پیشگیری یا کاهش شدت سردرد جنسی کمک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان