تاکنون هیچ واقعه مثبت ویروس کرونا در زندان‌ها ثبت نشده/ بیش از 4500 زندانی تاکنون رها شده‌‌اند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید که تاکنون هیچ واقعه مثبت ویروس کرونا در زندان‌ها ثبت نشده است.

بر اساس اعلامیه‌ای که روز گذشته(سه‌شنبه،۲۶حمل) از سوی اداره تنظیم امور زندان‌ها منتشر شده، آمده است که موارد مشکوک به ویروس کرونا به‌صورت عاجل با وزارت صحت عامه و شفاخانه افغان – جاپان شریک می‌شود که نتیجه‌ی تمامی موارد مشکوک تاکنون منفی بوده است.

در این اعلامیه همچنان آمده است که براساس پیشنهاد اداره تنظیم امور زندان‌ها، ۷۰.۶۴ میلیون افغانی برای تهیه و تدارک تجهیزات مورد نیاز و ترمیم اساسی دو ساختمان در محوطه زندان مرکزی پل‌چرخی منظور شده و کار آن جریان دارد. این اقدام به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تراکم زندانیان در زندان پل‌چرخی روی‌دست گرفته شده است.

prison

در بخشی از اعلامیه اداره امور زندان‌ها آمده است که بر اساس فرمان رییس جمهور غنی، تاکنون چهار هزار و ۵۱۸ زندانی به‌شمول مردان و زنان از زندان‌ها آزاد شده‌اند. این در حالی است بر اساس این فرمان، قرار است ۹ تا ۱۰ هزار زندانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، آزاد شوند.

این در حالی است که با ثبت موارد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 784 تن رسید که از این میان، 23 تن آنان جان باخته و 40 تن دیگر بهبود یافته‌اند.

از سویی هم اداره تنظیم امور زندان‌ها در اعلامیه خود گفته است که حمله‌ای به تاریخ ۲۳ حمل بر زندان مرکزی ولایت پکتیا  طرح ‌شده بود، که از سوی نیروهای امنیتی خنثی شده و هیچ زندانی‌ موفق به فرار از این زندان نشده است.

به گفته اداره تنظیم امور زندان‌ها، در نتیجه‌ این برنامه حمله، سه منسوب زندان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *