بیش از 700 زندانی زن و مرد در کابل آزاد شده‌اند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

اداره محلی کابل اعلام کرده است که کمیسیون بررسی پرونده‌ها و تطبیق فرمان عفو ریاست جمهوری و جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا، 747 زندانی زن و مرد را در این ولایت از بند رها کرده است.

دفتر والی کابل امروز چهارشنبه(27حمل) با نشر یک خبرنامه گفته است که کمیسیونی متشکل از معاونان ولایت‌ و عضویت نمایندگان ریاست‌های دادستانی استیناف ولایت کابل، دادستانی تطبیق فرامین، مرکز اصلاح و تربیه کودکان وزارت عدلیه، کمیسیون حقوق بشر، اداره عالی تنظیم امور زندان‌ها، مشاوریت حقوقی ریاست امنیت ملی و معاونت پالیسی وزارت امور داخله، پرونده 1 هزار و 400 زندانی را بررسی و در نتیجه 747 زندانی زن و مرد واجد شرایط از بند آزاد شدند.

prison1

در این خبرنامه آمده است که محبوب‌الله محبی، معاون مالی و اداری ولایت کابل از اعضای این کمیسیون خواسته است که روند بررسی دقیق سایر پرونده‌هایی که از سوی زندان‌ها در اختیار این کمیسیون قرار داده می‌شود را نیز سرعت بخشند تا واجدان شرایط از بند رها شوند.

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در افغانستان، رییس جمهور غنی به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در زندان‌ ها، فرمان رهایی شماری از زندانیان را صادر کرد و تاکنون بیش از 1 هزار تن از زندان های سراسر کشور آزاد شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *