جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

ویتامین C؛ آیا این ویتامین می تواند از شما در برابر کووید-۱۹ محافظت کند؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شاید شما هم متوجه شده‌باشید که این روزها بخش مکمل‌های ویتامین C در فروشگاه‌ها خالی شده‌است، چرا که در رسانه‌های اجتماعی ادعاهایی به چشم‌مان می‌خورد مبنی بر اینکه این ویتامین به محافظت از بدن در برابر کووید-۱۹ کمک می‌کند! اما آیا چنین ادعایی حقیقت دارد؟

ویتامین C ماده‌ای مغذی است که چندین نقش در بدن دارد. یکی از مهم‌ترین وظایف ویتامین C نقشی است که در سیستم ایمنی بدن دارد. فعالیت آنتی‌اکسیدانیِ این ویتامین با کاهش التهاب به بهبود عملکرد ایمنی بدن کمک می‌کند. به علاوه ویتامین C سبب افزایش فعالیت بیگانه‌خوارها و رشد و گسترشِ لنفوسیت‌ها (سلول‌های ایمنی که فعالیت آنتی‌بادی‌ها را در بدن افزایش می‌دهد) می‌‌شود.

ویتامین C و کووید-۱۹

طبق گزارشی که توسط انجمن پزشکی شانگهای منتشر شده‌است، ویتامین C با دوز بالا ممکن است عملکرد ریه را در بیماران بستری شده‌ مبتلا به کووید-۱۹ بهبود دهد.

اعتقاد بر این است که استفاده از دوزهای بالاتر از مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه به صورت تزریقی به بهبود عملکرد ریه کمک می‌کند و ممکن است باعث شود بیمار نیازی به تنفس مکانیکی نداشته باشد. هرچند، این ایده هنوز هم تحت بررسی و مطالعه قرار دارد.

به علاوه، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مکمل‌های ویتامین C خوراکی به درمان یا جلوگیری از بروز کووید-۱۹ کمک می‌کنند، وجود ندارد. ویتامین C محلول در آب است و در صورتی که دوز بالایی از مکمل‌ها را مصرف کنید،‌ مازاد آن از طریق ادرار دفع می‌شود.

با این حال، ایده خوبی است که یک برنامه‌ی غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات متنوع داشته باشید‌ که به طور طبیعی ویتامین C و سایر مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن را دریافت کنید.

در پایان یادتان باشد که در حال حاضر درمانی برای COVID-19 وجود ندارد، بنابراین فقط رعایت اقدامات پیشگیرانه مانند فاصله‌گیری اجتماعی و بهداشت مناسب می‌تواند از شما در برابر ابتلا به این بیماری محافظت کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان