روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(14)؛ تشدید تدابیر و افزایش آمارها و نگرانی ها

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ , ,

مسوولان در وزارت صحت می گویند، شیوع ویروس کرونا در افغانستان رو به افزایش است و شهروندان باید پیام های صحی را جدی بگیرند.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز دوشنبه(25حمل) در یک نشست خبری با نگرانی از سیر صعودی واقعات مثبت ویروس کرونا در جهان و افغانستان، از شهروندان کشور خواست به خاطر جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس، به توصیه ها و پیام های صحی این وزارت عمل کنند.

مایار تاکید کرد، شهروندان باید مقرره محدودیت بر گشت و گذار در شهرها را رعایت کنند.

58 واقعه جدید کرونا

او افزود، در جریان 24 ساعت گذشته، 58 واقعه جدید ویروس کرونا در لابراتوارهای وزارت صحت عامه مثبت تشخیص داده شده که با ثبت آن، شمار مجموعی بیماران ویروس کرونا در کشور به 665 تن رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت خاطرنشان کرد که از مجموع 58 واقعه جدید، 28 واقعه آن به ولایت قندهار، 13 واقعه به کابل، 7 واقعه به هلمند، 6 واقعه به نیمروز، 3 واقعه به تخار و یک واقعه به ولایت قندز مربوط می شود.

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه، بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در قندهار ثبت شده است.

مایار تاکید کرد، آمار مجموعی بهبودیافتگان این ویروس به 38 تن و شمار جان باختگان به 21 تن افزایش یافته است.

هرات با بالاترین آمار مبتلایان کووید-19

محمدرفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات نیز امروز دوشنبه(25حمل) گفته است که در 24 ساعت گذشته 28 نمونه در لابراتوار ولایت هرات آزمایش شده که از این میان 7 نمونه آن مثبت تشخیص داده شده است. این مبتلایان جدید به ویروس کرونا شامل 6 مرد و یک زن اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرات به 280 تن رسیده که از این میان 6 تن جان باخته و 13 تن دیگر نیز بهبود یافته اند
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرات به 280 تن رسیده که از این میان 6 تن جان باخته و 13 تن دیگر نیز بهبود یافته اند

با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرات به 280 تن رسیده که از این میان 6 تن جان باخته و 13 تن دیگر نیز بهبود یافته اند.

این در حالی است که هرات هنوز در صدر ولایاتی است که بیشترین مبتلایان کووید-19 را در خود جای داده است.

مرگ یک افسر پولیس

در ادامه اخبار کرونا، مسوولان در وزارت داخله تایید کرده که یک افسر پولیس کابل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله گفته است که یک افسر پولیس حوزه هفتم امنیتی شهر کابل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

وی افزوده، این افسر پولیس چندی قبل درگذشته و دلیل آن ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

این نخستین قربانی ویروس کرونا از نیروهای امنیتی است که تاکنون گزارش شده است.

پیش از این دو پزشک نیز در کابل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشته است.

در پی این خبر دفتر مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۷ ظفر از افتتاح مرکز اختصاصی تجرید و قرنطین بیماران مبتلا به ویروس کوید ۱۹ در این قول اردو خبر داده است.

بر اساس خبرنامه این قول اردو که امروز(دوشنبه، ۲۵حمل) منتشر شده، این مرکز دارای ۵۶ بستر بوده که افراد مشکوک به کرونا به این بخش منتقل می‌گردند و برای هر مریض، اتاق جداگانه در نظر گرفته شده است.

کمک‌های هند در جریان بحران کرونا

سفارت افغانستان در هند نیز گفته است که ارسال گندم های کمک شده از سوی هند برای افغانستان روز گذشته(یک شنبه، 24حمل) آغاز شده است.

اولین محموله این کمک که شامل 5 هزار و 22 تن گندم است، از بندر کاندلای هند بارگیری شده و قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان انتقال داده شود.

به گفته سفارت افغانستان در هند، هندوستان همچنان 500 هزار عدد تابلیت “هیدروکسی کلروکین” را برای تداوی مبتلایان ویروس کرونا به افغانستان کمک کرده که به زودی در اختیار افغانستان قرار می گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *