جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

واکنش افغانستان به درخواست پاکستان؛ با اسلم فاروقی مطابق قوانین افغانستان برخورد می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه در واکنش به درخواست پاکستان مبنی بر استرداد اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش می گوید، با اسلم فاروقی بر اساس قوانین افغانستان برخورد می شود.

وزارت خارجه روز گذشته(جمعه، 22حمل) با نشر یک اعلامیه‌ گفته است، از آن‌جایی که در مورد استرداد متهمین و مجرمین میان افغانستان و پاکستان پیمانی موجود نیست، با اسلم فاروقی بر اساس قوانین افغانستان برخورد صورت خواهد گرفت.

در این اعلامیه آمده است که اسلم فاروقی،‌ رهبر شاخه خراسان داعش، فردی است که در افغانستان جنایات زیادی را مرتکب شده و به عملیات‌هایی متهم است که در نتیجه آن شمار زیادی از غیرنظامیان و سربازان کشور کشته شده اند.

isis

 وزارت خارجه تاکید کرده که افغانستان میان “تروریست‌ها” تفاوت قایل نشده و با تمامی شان برخورد قانونی مشابه انجام می‌دهد و به مبارزه علیه دهشت افکنان متعهد است.

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان روز پنج شنبه(21 حمل) با نشر اعلامیه‌ای فاروقی را به دست داشتن به فعالیت‌های ضد پاکستانی متهم کرده و از افغانستان خواسته بود او را تحویل اسلام آباد دهد.

ریاست امنیت ملی به تاریخ 16حمل اعلام کرد که عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی، رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان را با 19 جنگجوی دیگر این گروه در یک عملیات پیچیده بازداشت کرده است.

بر اساس معلومات ریاست امنیت ملی، اسلم فاروقی تبعه پاکستان است و نیز در اعترافات ابتدایی اش از ارتباط با سازمان های استخباراتی منطقه پرده برداشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان