از ذهن خوانی تا ترمیم مغزی؛ ۷ تحول که زندگی بشر را در ۱ دهه آینده زیرورو خواهد کرد

توسط

فروردین ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

اتفاقات زیادی در یک دوره‌ ۱۰ ساله می‌تواند رخ بدهد! در این نوشتار با ۷ اتفاقی که در ده سال آینده رخ خواهد داد آشنا می‌شویم. لازم به ذکر است که این‌ها رویا و خیال نیستند، بلکه رویدادهایی هستند که به احتمال زیاد طی دهه‌ آتی شاهدشان خواهیم بود!

۱. تولید دستگاه ذهن‌خوانی: ۲۰۲۰

صحبت از دستگاهی که بتواند ذهن شما را بخواند، مانند یک داستان علمی-تخیلی به نظر می‌رسد، اما اگر دانشمندان مطابق با برنامه‌ زمانی تعیین‌شده پیش بروند، در طول ۱۲ ماه آینده شاهد ارائه‌ی این دستگاه‌ها خواهیم بود.

دستگاه ذهن‌خوانی
دستگاه ذهن‌خوانی

۲. تولید انبوه موترهای خودران: ۲۰۲۱

موترهای (اتومبیل) خودران قبلا هم عرضه شده‌اند اما همه توانایی خرید آن را ندارند. هرچند در سال ۲۰۲۱ همه چیز تغییر خواهد کرد.

 قرار است سال آینده شرکت چینی بایدو تولید موترهای خودران را برای پر کردن خیابان‌های پکن و شانگهای شروع کند.

موترهای خودران
موترهای خودران

۳. عرضه هواپیماهای خورشیدی: ۲۰۲۲

شرکت Eviation Aircraft قصد دارد که اولین هواپیمای کاملا برقی را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. این یکی که ابدا تخیلی نیست چون این شرکت پیشتر هم از این نوع هواپیما رونمایی کرده‌است اما قرار است در سال ۲۰۲۲، هواپیماهایی که با پنل‌های خورشیدی شارژ می‌شوند، گزینه‌ای برای همه پروازها باشند.

هواپیماهای خورشیدی
هواپیماهای خورشیدی

۴. اولین ماموریت انسان در مریخ: ۲۰۲۴

۲۰۲۴، سال حضور یک انسان در مریخ خواهد بود، سالی که قرار است اسپیس‌ایکس ایلان ماسک اولین راکت‌هایش را به مریخ بفرستد. در واقع در سال ۲۰۲۴، مدارهای زمین و مریخ به گونه‌ای است که سفر به مریخ در آسان‌ترین شرایط ممکن خواهد بود.

اولین ماموریت انسان در مریخ
اولین ماموریت انسان در مریخ

۵. ترمیم مغز انسان: ۲۰۲۵

انتظار می‌رود که در آن سال، با اسکن مغز بتوان مشکلاتی مثل PTSD یا افسردگی را تشخیص داد و حتی درمان کرد. این بدان معناست که به جای مصرف فراوان دارو، می‌توان اختلالاتی چون افسردگی را با سیم‌کشی دوباره مغز از بین برد.

5

۶. معکوس کردن روند پیری قلب: ۲۰۲۶

بیماری‌های قلبی هنوز هم از شایع‌ترین علل مرگ و میر هستند. موسسه‌ سلول‌های بنیادی هاروارد، پروتئینی را شناسایی کرده که تزریق آن به موش‌های پیر، ضخیم شدن دیواره‌های قلب را کاهش می‌دهد. اگر همه چیز خوب پیش برود، انتظار بر این است که تا سال ۲۰۲۶ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سلامتی انسان رفع شود.

معکوس کردن روند پیری قلب
معکوس کردن روند پیری قلب

۷. رستاخیز گونه‌های منقرض شده: ۲۰۲۸

قرار نیست که پارک ژوراسیک برای همیشه تخیلی بماند! دانشمندان معتقدند که تا سال ۲۰۲۸ می‌توانند گونه‌های منقرض شده را زنده کنند!

رستاخیز گونه‌های منقرض شده
رستاخیز گونه‌های منقرض شده

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *