جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مصارف آگاهی عامه برای کرونا ویروس؛ «وحید عمر را فراموش نخواهیم کرد»

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی در امور استراتژیک و ارتباطات عامه، و همچنان مسوول کمیته دولتی آگاهی عامه در مورد کرونا، جدول «گزارش مصارف کمپاین سراسری آگاهی عامه در مورد کرونا» در صفحه‌ی فیسبوک خود نشر کرده و در مقدمه‌ی آن نوشته است؛ «دوستانی که سوال داشتند که 27 میلیون افغانی (0.35 میلیون دالر) در کجا و چگونه مصرف شده است، این جدول را به دقت مطالعه کنند. ۲۷ میلیون افغانی پول کلانی است، من آماده استم از صفر اعشاریه هفت افغانی که این‌جا مصرف شده هم حساب بدهم. بسم الله» در همین‌حال، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، در واکنش به این گزارش مصارف آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا، انتقادات شدیدی به آدرس وحید عمر حواله کرده‌اند.

گزارش پرسش‌برانگیز

درگزارشی که آقای عمر نشر کرده، به باور بسیاری ها هزینه‌ها به طور پرسش‌انگیزی بالا و در عین‌حال در تضاد همدیگر است. چنانچه 506805 افغانی برای خرید کمپیوتر برای ورک‌استیشن به مصرف رسیده تا کارهای گرافیکی، رسامی و طراحی کارتون و دیجیتال آرت انجام شود. در همین‌حال، 700000 افغانی برای تولید ۲۰ کلیپ ویدیویی تبلیغات وقایه از مصاب شدن به ویروس کرونا با 50 درصد تخفیف پرداخت شده است.

برعلاوه این‌ هزینه‌ها، آقای عمر در یادداشت دیگری یادآوری کرده که یک گروه 50 نفر از جوانان در قالب 9 کمیته جداگانه به طور رضاکارانه کار کرده‌ و معاش نگرفته‌اند، اما هزینه‌ی قرطاسیه، ماسک و مواد ضدعفونی شان شامل این مصارف شده است.

واکنش‌های انتقادی

علی امیری، نویسنده و استاد دانشگاه با لحن تند در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است؛ «وحید عمر را فراموش نخواهیم کرد». آقای امیری در ادامه نوشته که؛ «دزدی بیت المال توسط مسئولان ما پدیده‌ای رایج است؛ اما اختلاس از بودجه مبارزه با کرونا بی‌وجدانی بسیار می‌خواهد. این سال‌های سیاه خواهد گذشت، اما وحیدعمر در یادها خواهد ماند…»

فتانه اسحاق گیلانی، در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته؛ «وحید عمر با سرنوشت ما بازی کرد». خانم گیلانی در ادامه نوشته است که؛ «حکومت با نصب سه یا چهار بلبورد در چهار راه‌ها ادعا دارد که ۲۷ میلون پول برای مهار ویروس کرونا مصرف کرده است. وحید عمر حالا خیلی بی‌شرمانه می‌گوید؛ وظیفه خود را به شکل صادقانه انجام داده است و این مسولیت را به وزارت صحت واگذار می‌کند. این گونه چپاولگری و فساد در قبال زندگی مردم از حافظه ملت فراموش نخواهد شد.»

پاسخ عمر

آقای عمر در یک یادداشت دیگر، در پاسخ به انتقاداتی از ایشان شده، نوشته است که؛ «به عوض دشنام دادن به تحریک چند سیاستمدار شکست‌خورده، به صدها جوانی که در این یک ماه زحمت کشیدند، آفرین بفرستید.» با این‌همه، واکنش‌ها و انتقادات به آدرس وحید عمر، پس از نشر این گزارش و البته قبل از این نیز زیاد بوده است. چنانچه در آغازین روزهای فعالیت کمیته دولتی آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا، انتقادات زیادی به آدرس آقای عمر حواله شد، این‌که ایشان تجربه‌ی پزشکی ندارد و این امر مربوط به وزارت صحت عامه و مسوولان اموز پزشکی می‌شود. با این‌همه، در میانه‌ی این راه دشوار که اکنون ویروس کرونا در میان شهروندان به گردش درآمده است، آقای عمر با مصرف نمودن 27 میلیون افغانی، مسوولیت را به وزارت صحت عامه سپرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان