جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

۹ باشکوه ترین کتابخانه جهان را بشناسید!

خواندن 2 دقیقه
3
(1)

 از بالتیمور گرفته تا پاریس، این کتابخانه‌های زیبا به خاطر نمای فوق‌العاده‌ای که دارند، معماری که هوش از سرتان می‌برد و طراحی داخلی‌شان مشهور هستند!

۹. کتابخانه‌ جورج پی بادی- بالتیمور

در سال ۱۸۵۷ نیکوکار، جورج پی بادی، موسسه پی بادی را به شهروندان التیمور وقف کرد. در حال حاضر این کتابخانه ۳۰هزار کتاب در موضوعات معماری، جغرافی، جهان‌پژوهی، ادبیات آمریکا و غیره دارد. بیشتر این کتاب‌ها از قرن ۱۸ و ۲۰ هستند.

George-Peabody

۸. کتابخانه عمومی نیویورک

این کتابخانه که در سال ۱۸۹۵ تاسیس شده، به لحاظ وسعت رتبه چهارم را در جهان دارد. ۵۳ میلیون آیتم این کتابخانه عبارتند از: ۶۰۰۰۰ نسخه‌ خطی، ۴۳۱۰۰۰ نقشه و ۱۶۰۰۰ اطلس. طول قفسه‌های این کتابخانه ۲۰۱ کیلومتر است!

Newyork-Library

۷. کتابخانه عمومی استکهلم

این کتابخانه در سال ۱۹۲۸ تاسیس شده و یکی از زیبایی‌های استکهلم است. کتابخانه شگفت‌انگیز استکهلم حدود ۲ میلیون کتاب و ۲.۴ میلیون نوار و کتاب صوتی دارد.

Stockholm-Library

۶. کتابخانه سلطنتی برزیل، ریودوژانیرو

این کتابخانه ۳۵۰۰۰۰ کتاب از قرن‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ دارد. به علاوه‌ مجموعه کوچکی از مجسمه، سکه و نقاشی نیز در در این کتابخحانه موجود است.

Portugese-Reading-Room.

۵. کتابخانه ایالتی ویکتوریا، استرالیا

این کتابخانه، تاسیسِ ۱۸۵۶ و نماد فرهنگی ایالت ویکتوریا است. مجموعه این کتابخانه شامل صدها هزار فایل صوتی، نقشه، تصاویر، روزنامه و نسخه خطی است.

Victoria-State-Library

۴. کتابخانه کنگره، واشینگتن دی‌سی

این کتابخانه هم به لحاظ فضا و هم از نظر تعداد کتاب‌ّها بزرگترین کتابخانه جهان است. طول قفسه‌های کتاب این کتابخانه حدودا ۱۳۵۰ کیلومتر است! برخی از اقلام موجود در این کتابخانه عبارتند از: ۱۳.۵ میلیون عکس، ۹۸ میلیون نسخه خطی و ۳۳ میلیون کتاب.

Librarry-Congress

۳. کتابخانه کالج ترینیتی، دوبلین

این کتابخانه با ۶ میلیون نسخه کتاب و سایر اقلام چاپی، بزرگترین کتابخانه ایرلند است. کتاب کیلز از ارزشمندترین اقلامی است که در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

Long-Room-Trinity

۲. کتابخانه ادموند ابی، اتریش

ادمونت ابی بزرگ‌ترین کتابخانه صومعه‌ای جهان است. ۱۴۰۰ نسخه خطی از قرن هشتم و ۵۳۰ کتاب چاپی قدیمی از ارزشمندترین اقلام این کتابخانه هستند. به علاوه، این کتابخانه به دلیل معماری بی‌نظیرش در جهان مشهور است.

Admont-Library

۱. کتابخانه ملی فرانسه

کتابخانه ملی فرانسه که در سال ۱۴۶۱ میلادی تاسیس شده، زمانی بزرگترین کتابخانه ملی جهان بود. این کتابخانه گنجایش پذیرش ۱۶۰۰ و چندین اتاق خصوصی برای پژوهشگران دارد. مجموعه این کتابخانه ۱۴میلیون کتاب و اقلام چاپی، ۱۰ میلیون سند تاریخی و ۵۰۰۰ نسخه خطی یونانی را شامل می‌شود.

National-Library.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان