متین بیک: به والیان صلاحیت‌های استثنایی تفویض شده/ طالبان خواهان آزادسازی ۱۵ فرمانده کلیدی‌ است

توسطروایت زنده

فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

رییس اداره مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید که حکومت صلاحیت‌های استثنایی را در بخش‌های مالی، حکومت‌داری و پالیسی‌سازی به والیان تفویض کرده است.

عبدالمتین بیک، رییس اداره مستقل ارگان های محلی که امروز دوشنبه(۱۸حمل) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، گفت: پس از این در هرجلسه کابینه یک آجندای مشخص از محلات نیز وجود خواهد داشت و والی ها از طریق ویدیو کنفرانس بخشی از کابینه خواهند بود.

او توضیح داد که صلاحیت‌های والیان در بخش‌های مالی، حکومت‌داری و پالیسی‌سازی به‌منظور مدیریت بهتر روند صلح، ویروس کرونا و جنگ، افزایش یافته است. به گفته او، تمام صلاحیت‌های رییس اداره‌ ارگان‌های محلی در حوزه‌ مالی به والیان تفویض شده است.

abdulmatin beik

رییس اداره مستقل ارگان‌های محل گفت، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، یک مبلغ مشخص برای اقدامات اولیه در مبارزه با ویروس کرونا اختصاص یافته و به ولایات فرستاده شده که برای مصرف آن نیز به والیان صلاحیت کامل تفویض شده است.

او همچنان گفت: “هیأت طالبان بر آزادی ۱۵ فرمانده‌ ارشد خود تأکید می‌کند؛ در حالی که این فرماندهان، کسانی اند که در حملات بزرگ انتحاری دست داشته‌اند؛ دولت افغانستان نمی‌تواند قاتلین مردم را آزاد سازد تا از این طریق، صفوف دشمن تقویت شود”.

بیک افزود که دولت افغانستان آماده‌ آزادسازی ۴۰۰ زندانی طالب برای نشان دادن حسن نیت است؛ اما گروه طالبان بر آزادی ۱۵ فرمانده‌ کلیدی خود تأکید می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *